Publicat el Dimarts, 28 Maig 2013 18:32 Escrit per Ajuntament de Solsona
Fins el 21 de juny es repartiran butlletes per participar al sorteig
L’Ajuntament de Solsona s’ha adherit per tercer any consecutiu a la campanya “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir”, que impulsa la subxarxa de nuclis antics amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya. L’objectiu d’aquesta iniciativa és potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat en els nuclis antics per millorar la qualitat de vida i la cohesió social. Ahir l’alcalde, David Rodríguez, va participar en la presentació de la campanya a Barcelona.
A partir de dissabte i fins el dia 21, tothom qui compri a un del centenar d’establiments del centre històric que s’han adherit a la campanya, rebrà una butlleta per anotar el nom, la població i el número de telèfon, i dipositar-la en una urna que hi haurà a cada comerç que participa a la campanya. El dia 25 de juny es farà el sorteig en directe a Solsona FM amb la col•laboració de voluntaris d’Amisol. Allà es barrejaran totes les butlletes de tots els comerços i se sortejaran dos premis: d’una banda, un lot de productes i serveis cedits pels comerços solsonins i, de l’altra, un lot de productes i serveis dels diferents territoris que participen a la campanya. Així, en cadascuna de les poblacions adherides a “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir” s’oferirà un lot de productes solsonins entre els quals hi haurà un val que inclou una visita guiada gratuïta per a dues persones pel nucli antic de Solsona, la catedral i el Pou de Gel; un val per dinar o sopar gratuït per a dues persones a un restaurant de Solsona; un producte d’embotit elaborat de forma artesanal amb carns de primera qualitat; una capsa de bales de trabuc o Estrelletes de la Mare de Déu del Claustre i un joc de memòria de Solsona. El regidor de Promoció Econòmica, Lluís-Xavier González, ha agraït la col•laboració del Gremi d’Hostaleria del Solsonès, els restaurants, les pastisseries i carnisseries que han ofert els productes per a aquest lot així com també de tots els establiments del nucli antic que s’han adherit a la campanya comercial. Amb aquesta iniciativa es pretén atraure visitants d’altres poblacions catalanes perquè coneguin la ciutat.
A banda del nucli antic solsoní, la iniciativa es duu a terme en 20 barris de 17 municipis catalans: Barcelona (barris de la Barceloneta, el Poble Sec, Raval Sud i Sant Pere i Santa Caterina), Besalú, Centelles, el Vendrell, la Bisbal d’Empordà, la Pobla de Segur, la Selva del Camp, Lleida, Manlleu, Sant Feliu de Codines, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Pere de Torelló, Torelló, Tortosa, Vic i Vilanova del Camí.