Palamós. Aquest pròxim cap de setmana Sant Joan celebra la Festa Major

ENGUANY L’ASSOCIACIÓ DE VEÏNS DE SANT JOAN INICIARÀ EL PROGRAMA D’ACTIVITATS AMB UNA XERRADA COMMEMORATIVA DELS 70 ANYS DE L'ANNEXIÓ DE SANT JOAN I PALAMÓS. A BANDA DE LES ACTIVITATS INFANTILS O DE L’AUDICIÓ DE SARDANES TAMBÉ CAL DESTACAR EL SOPAR POPULAR DE GERMANOR QUE ES DURÀ A TERME DISSABTE I QUE SERÀ AMENITZAT PEL CANTAUTOR DE L'AMETLLA DE MAR, MIQUEL DEL ROIG, I PER LA FORMACIÓ THE COVERS BAND. LES ACTIVITATS LÚDIQUES I FESTIVES AL NUCLI DE SANT JOAN SEGUIRAN EL DIA 11 DE SETEMBRE AMB LA “FESTA PETITA”.

Aquest pròxim cap de setmana, 4 i 5 d’agost, el nucli de Sant Joan, a Palamós, celebrarà la tradicional Festa Major. L’Associació de Veïns de Sant Joan organitza, amb la col•laboració de l’Ajuntament de Palamós, un programa d’activitats totalment gratuïtes que ompliran de festa Sant Joan durant aquests dos dies.

Les diverses propostes previstes començaran el dissabte 4 d’agost amb la final de la lligueta esportiva que es disputa durant aquesta setmana. Aquesta activitat tindrà lloc dissabte a partir de les 9 h del matí a la plaça de Mn. Gumersind Vilagran.

COL•LOQUI CONMEMORATIU DELS ELS 70 ANYS DE L'ANNEXIÓ
Posteriorment en aquesta mateixa plaça però en el local polivalent de Sant Joan, a partir de les 19 h, es durà a terme una xerrada col•loqui commemorativa dels 70 anys de l'annexió de Sant Joan i Palamós, el 1942. Aquesta activitat recordarà amb diversos veins, com era la vida a Sant Joan com a municipi amb autonomia. El col•loqui estarà acompanyat per fotografies antigues de la vida al poble, la majoria de les quals formen part de l'arxiu personal de Joaquim Juanals.

GRAN SOPAR POPULAR DE GERMANOR
Les activitats de Festa Major seguiran dissabte a partir de les 21 h, amb una nova edició del Gran Sopar Popular de Germanor que, amb l'objectiu de reunir el màxim nombre de persones, tindrà lloc a la plaça de Mn. Gumersind. Per a poder participar d'aquest acte tradicional, cal que les persones interessades es portin el sopar, la beguda i els plats i coberts de casa, mentre que l’organització hi posarà les taules i cadires necessàries.

Aquest sopar serà amenitzat amb música en viu, en primer lloc pel cantautor de l'Ametlla de Mar Miquel del Roig i, posteriorment i fins a la matinada, amb l’actuació de la formació The Covers Band. Durant la mitja part d’aquesta actuació musical es durà a terme el sorteig de la tradicional panera, amb diversos premis, les butlletes de la qual es vendran durant el sopar.

La jornada festiva del diumenge 5 d'agost, s’iniciarà a les 11 del matí amb una baixada amb “skate” pels carrers del nucli de Sant Joan. Posteriorment a les 17 h serà el torn per als més menuts amb música i jocs a la plaça de Mn. Gumersind i a càrrec de la companyia d’animació infantil Fefe i Cia.

El darrer acte de la Festa Major de Sant Joan de 2012 també tindrà lloc a la plaça de Mn. Gumersind a partir de les 19 h amb una audició de sardanes i a càrrec de la cobla Vila d’Olesa.

AL SETEMBRE, LA FESTA PETITA
Després de la celebració de la Festa Major de Sant Joan, l’Associació de Veïns ja començarà a preparar la propera activitat festiva d’aquest nucli, “La Festa Petita”, que enguany tindrà lloc el dimarts 11 de setembre, amb una caminada popular.

Foto: actuació de Festa Major a la plaça de Mn. Gumersind, a Sant Joan.

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409