Canal Ajuntament

Girona. L’Ajuntament de Girona estalvia 850.000 euros gràcies a les noves polítiques de contractació i compres

S’han agregat compres i s’ha fet una revisió dels contractes d’obres, serveis i subministraments

Durant el 2012 s’ha establert un únic punt d’entrada a l’edifici consistorial pel qual hi han passat prop de 30.000 persones de juny a desembre

La tinenta d’alcalde i regidora d’Hisenda i Règim Interior, M. Àngels Planas, i la regidora de Serveis Administratius, Roser Urra, han presentat aquest matí la memòria de l’Àrea d’Hisenda i Gestió Municipal corresponent a l’any 2012. De les dades exposades, cal destacar l’estalvi de 850.000 euros que s’han destinat a inversió i que s’ha pogut aconseguir gràcies a un canvi en les polítiques de contractació i compres municipals. La regidora M. Àngels Planas ha ressaltat que és “molt destacable aquest estalvi, sobretot tenint en compte que durant el 2012 s’ha apujat l’IVA” i ha explicat que “des del Servei de Contractació i Compres s’està treballant per reduir costos gràcies a les agregacions de compres, a l’adjudicació conjunta de compres i a la revisió dels contractes d’obres, serveis i subministraments, així com de les concessions i autoritzacions, com la del trenet turístic que ha permès passar d’un cànon de 3.000 euros anuals a un de 75.000 euros anuals”. També ha explicat que s’ha generat estalvi gràcies a les compres a través de la contractació electrònica.

Aquest 2012 ha estat el primer any sencer en el qual ha estat en funcionament l’Assessoria Jurídica, òrgan consultiu de l’Ajuntament que es va crear l’octubre del 2011. El total de peticions formulades a aquest servei ha estat de 809, de les quals se n’han resolt 570 i en queden 239 de pendents. Un altre element a destacar és la implantació del programa de gestió integral de patrimoni que va començar a implementar-se durant el 2012 i que s’acabarà d’implantar aquest 2013. “A través d’aquest programa s’optimitza el temps i la feina dels treballadors municipals, a més de permetre tenir les dades actualitzades”, ha comentat la regidora d’Hisenda i Règim Interior.

Un altre element que cal ressaltar ha estat l’augment dels usuaris de la xarxa Wi-Fi municipal, així com de les sessions de navegació, ja que s’ha passat dels 11.142 usuaris l’any 2011 als 26.349 el 2012 i de les 88.574 sessions el 2011 a les 553.257 el 2012.

Cal destacar també que durant el 2012 s’ha permès, per primer cop, que les entitats presentessin mocions dins de les sessions del Ple, tal com recull l’article 105 del Reglament orgànic municipal. S’hi han acollit un total de sis entitats.

Aquest any passat s’ha posat en funcionament també un simulador del càlcul de l’impost de construccions i obres (ICIO) a través del web municipal. La modificació de les ordenances sobre el càlcul d’aquest impost ha fet necessària la implementació d’aquest simulador. Les ordenances fiscals per al 2013 es van aprovar després d’un llarg debat amb tots els grups municipals de l’oposició. S’han congelat tots els impostos, s’han actualitzat algunes taxes amb l’IPC, s’han ampliat les bonificacions i s’han facilitat les mesures de pagament, amb el pagament fraccionat i l’ajornament del pagament. En aquest sentit, cal subratllar que el percentatge de cobrament en període voluntari dels diferents impostos i taxes se situa al voltant del 80%.

Pel que fa a la Regidoria de Serveis Administratius, cal destacar que aquest 2012 s’ha establert el taulell d’accés de l’edifici consistorial com a únic punt d’entrada a l’Ajuntament, “fet que facilita les consultes i les gestions que han de fer al consistori els ciutadans i les ciutadanes”, ha manifestat la regidora Roser Urra. De juny a setembre del 2012 hi van passar un total de 29.626 persones.

El total de documents registrats a l’Ajuntament de Girona ha augmentat aquest 2012 respecte de l’any anterior, passant dels 48.780 documents al registre d’entrada el 2011 als 56.848 el 2012 i dels 51.821 documents al registre de sortida al 2011 als 66.250 el 2012. A més, aquest 2012 s’han distribuït un total de 297.734 documents.

El 2012 es van registrar un total de 36.241 variacions padronals, que inclouen altes, baixes i modificacions diverses del Padró. Aquesta xifra representa un augment del 8’5% de moviments padronals respecte l’any anterior. En relació amb el Registre Municipal de Parelles de Fet, cal ressaltar que fins al 20 d’abril del 2012 es van registrar un total de 55 parelles. A partir d’aquella data es va decretar la suspensió funcional del registre i es van paralitzar les noves inscripcions.  

 Memòria


 

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409

Top Desktop version