Solsona. Presenten el Pla Director de Promoció Econòmica de Solsona

Hi participarà amb una xerrada Xavier Verdaguer, sobre la seva experiència com a emprenedor en sèrie a Catalunya i al Silicon Valley

El Pla Director de Promoció Econòmica de Solsona encara la recta final de la seva redacció. L’Ajuntament de Solsona farà la presentació pública del document el proper dissabte 8 de juny a les 7 de la tarda a la sala polivalent. Solsona Co estableix el full de ruta que des d’ara i durant els propers deu anys ha de guiar les actuacions de promoció econòmica de la ciutat. Impulsa el projecte la regidoria de Promoció Econòmica amb el suport del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i el Fons Social Europeu i la col•laboració d’institucions i entitats locals, i ha comptat amb el treball tècnic de la Fundació CEDRICAT.

El Pla Director inclou 46 accions que pretenen contribuir a potenciar els punts forts del territori i fer front als punts febles en els propers deu anys (2012-2022). Actualment, una dotzena d’aquestes accions ja es troben en fase preparatòria o en curs, d’entre les quals la creació d’un banc de projectes locals o idees, la creació d’un fons d’inversió local, la dinamització de la Taula de Formació Professional o la creació d’un portal jove sobre mercat de treball i empreses. Els temes en els quals s’emmarca el pla d’acció són empresa i emprenedoria, marca o estratègia Solsona, nous productes turístics, producte local, artesania i comerç, joves i món laboral i medi ambient i empresa.

L’impuls i el seguiment del pla d’acció va a càrrec del comitè executiu de Solsona Co, format majoritàriament per empresaris del territori, així com per representants  del sector públic, i que es reuneix mensualment. Alhora, els membres del comitè executiu treballen en xarxa amb altres actors implicats a cada projecte. La seva participació és voluntària i la seva tasca consisteix en vetllar per assolir les fites definides a cada acció instaurant els mecanismes de control i de seguiment adequats per aconseguir els resultats esperats.

El procés de desenvolupament de Solsona Co ha estat molt participatiu. Amb l’objectiu d’apropar al màxim tot el procés a la ciutadania, s’han dut a terme diverses accions per a tot tipus de col•lectius com cicles de xerrades, tallers de diagnosi i de proposta d’accions, tallers amb alumnes dels diferents centres formatius de secundària, i diàspores a Barcelona i Solsona, entre d’altres.

Acte de presentació
A banda de donar a conèixer el Pla Director de Promoció Econòmica de Solsona, a l’acte hi haurà una xerrada de Xavier Verdaguer, emprenedor català que en els darrers quinze anys ha creat diverses empreses d’innovació tecnològica. Actualment resideix a Silicon Valley (Califòrnia), on va crear fa tres anys l’empresa Innovalley, que desenvolupa roba intel•ligent fusionant disseny català amb tecnologia americana. També ha creat una empresa de desenvolupament de software (continguts digitals i aplicacions socials per mòbils) i el Centre de Creativitat Imagine. Ha participat al programa Singulars, de Jaume Barberà.

Imatge: Imatge d’una de les activitats de Solsona Co (Ajuntament de Solsona)