Solsona. Arrenca la X Setmana de la Gent Gran de Solsona

Ahir a la tarda, un centenar de persones van assistir a la inauguració de l’exposició de treballs de les activitats

La gent gran de Solsona mostra més que mai, aquesta setmana, que envelleix de forma activa. La bona acollida de les primeres propostes fa preveure que la desena edició de la Setmana de la Gent Gran sigui molt participada. Al taller per conèixer l’smartphone d’ahir al matí es van haver de fer dos grups i la proposta de la Residència Pere Màrtir Colomés per endinsar-se en les noves tecnologies també ha obtingut una bona resposta. Pel que fa a les activitats que requereixen apuntar-s’hi prèviament, els tallers de memòria, cuina i risoteràpia són els que han registrat un major volum d’inscripcions.

Ahir a al tarda es va inaugurar l’exposició de treballs de les activitats de la gent gran, on s’hi poden veure, per exemple, manualitats, labors, dibuixos i pintures i patchwork. A l’acte hi van assistir un centenar de persones, encapçalades per l’alcalde, David Rodríguez, i la regidora d’Acció Social, Maria Tripiana. L’alcalde va emplaçar aquest col·lectiu “a aprendre a valorar l’esforç que fa l’Ajuntament per mantenir l’aposta de promoure les activitats per un envelliment actiu en un moment difícil en el qual estan faltant coses essencials”. Rodríguez creu que aquestes activitats també fan que la gent “surti de casa i això millora la qualitat de vida”. A tall d’exemple va explicar que “de vegades em trobo gent gran que la seva pensió minsa no només serveix per mantenir-los a ells sinó també a ajudar els fills i els néts i les activitats els van bé per treure les cabòries”. L’alcalde també va voler recordar que les propostes de la Setmana de la Gent Gran “estan obertes a qualsevol ciutadà de la comarca”, un exemple més en el qual “Solsona també exerceix la capitalitat comarcal”.

L’acte inaugural també va comptar una audició d’acordió, a càrrec d’Alejandro Bajo, i la lectura de textos de Salvador Espriu per part de diversos membres del club de lectura de la gent gran. L’exposició de treballs, instal·lada a la sala cultural de l’Ajuntament, es pot visitar fins dijous de 6 de la tarda a 9 del vespre i de divendres a diumenge, de 12 a 2 i de 6 a 9.

Entrades pel teatre ja a la venda

Ja s’han posat a la venda les entrades per a la representació d’ ‘Escenes amb tracte’, els relats de la campanya de prevenció dels maltractaments a la gent gran ‘Tracta’m bé’. Les entrades es poden adquirir anticipadament als Serveis Socials de l’Ajuntament (2a planta) o bé a taquilla una hora abans de la funció. Costa 3 euros. La representació del grup de teatre de la gent gran serà divendres a les 10 de la nit al Teatre Comarcal de Solsona.

Imatge: Intervenció cel club de lectura de la gent gran (Ajuntament de Solsona)