Cassà de la Selva. Els cassanencs poden fer propostes per decidir el destí de 60.000€ fins al 15 de maig

L'import destinat als pressupostos participatius ha passat de 35.000 a 60.000 €.
Les propostes es poden fer electrònicament a www.cassa.cat/pressupostosparticipatius o a través de les butlletes distribuïdes casa per casa.
L'Ajuntament de Cassà ha posat en marxa el procés dels pressupostos participatius per decidir el destí de 60.000 € del pressupost municipal del 2017, un import que gairebé dobla els 35.000 € de l'any passat. Les propostes, que es poden fer del 24 d'abril al 15 de maig, es poden enviar electrònicament a través del portal www.cassa.cat/pressupostosparticipatius o amb les butlletes distribuïdes casa per casa. Les urnes per dispositar les butlletes es troben al registre d'entrada de l'Ajuntament de Cassà, al punt d'informació del Centre Cultural Sala Galà o a la recepció de la Piscina Coberta.
Una de les novetats del procés d'aquest any és que les propostes han de ser inversions, és a dir, tot allò que es pot construir i adquirir i que és perdurable en el temps. Per exemple, la creació o renovació d'equipaments municipals, l'adquisició de mobiliari i béns materials, o la millora d'espais públics (vials, senyalització, enllumenat, zones verdes, clavegueram, etc.).
Un cop finalitzi el període de recollida de propostes i s'hagi analitzat la seva viabilitat, se celebrarà una jornada participativa en la qual es prioritzaran les propostes i s'escolliran les que se sotmetran a votació. Una de les novetats més destacades del procés d'aquest any és que les propostes finalistes es podran votar en línia a través d'una plataforma digital adaptada a les necessitats del procés. El sistema detectarà que les persones que votin estiguin empadronades a Cassà i tinguin 16 anys o més i només permetrà votar una vegada. Aquest sistema es combinarà amb la votació en paper i anul·larà tots aquells vots que estiguin duplicats.
Amb l'objectiu d'incentivar la participació entre els col·lectius que varen participar menys l'any passat, enguany el dinamitzador juvenil organitza una sessió informativa per a l'alumnat de batxillerat de l'Institut de Cassà de la Selva per motivar-los a presentar propostes que donin resposta a les seves inquietuds.
Aquest any també s'ha renovat el portal digital dels pressupostos participatius 2017 de www.cassa.cat/pressupostosparticipatius.
Imatges adjuntes: La sessió informativa dels pressupostos participatius 2017 celebrada el dimecres 19 d'abril al vespre a Can Trinxeria.