Llagostera. Llagostera estalvia 12.900 € anuals amb l'enllumenat públic municipal

Les mesures d’estalvi energètic aplicades al municipi han permès evitar l’emissió de 46,9 tones de CO2 a l’atmosfera

Les mesures d’estalvi energètic de l’enllumenat públic instal·lades i en funcionament a Llagostera han permès estalviar l’energia elèctrica de 93764 kW ha l’any, equivalent a un estalvi econòmic proper a 12.900 € anuals.

En termes mediambientals aquest estalvi equival a reduir les emissions de CO2 a l’atmosfera amb un valor de 46,9 tones i a estalviar 8,06 tones equivalents de petroli.

Les mesures d’estalvi han consistit en la instal·lació de reductors de flux, en la reducció de  la potència de la làmpada, en el control de l’encesa i l’apagada de l’enllumenat i en la instal·lació de làmpades més eficients.

Auditoria energètica

Amb l’objectiu de continuar reduint i estalviant energèticament en l’enllumenat públic, l’Ajuntament disposa d’una auditoria energètica de l’enllumenat públic exterior de Llagostera, redactada per l’empresa concessionària de l’enllumenat públic Enllumenats Costa Brava S.L. i supervisat per l’enginyer municipal des dels Serveis Tècnics Municipals.

Aquest auditoria proposa diferents actuacions amb la intenció d’estalviar 160.396,19 kW h anuals, equivalents a 22.184 € anuals, amb una inversió econòmica de 210.815,08 €, que representarà un reducció de les emissions de CO2 a l’atmosfera de 80,19 tones.

Sobre l’enllumenat públic de Llagostera

Llagostera disposa de prop de 2.085 punts de llum distribuïts en 26 quadres de maniobra amb una potència total instal·lada de 218,08 kW. Per tant, la potència mitjana per habitant representa104,6 W.

Cal tenir en compte que Llagostera se situa per sota del promig a Catalunya, 151 W, i

fins i tot del promig a la Unió Europea, 115 W.

El cost anual del consum energètic d’aquest enllumenat representa un total de 121.700 € anuals, equivalent al valor proper a 15 € /habitant i any per despesa elèctrica de l’enllumenat públic.

El 94% de les bombetes de l’enllumenat públic són d’alta eficiència energètica, en aquest  cas de vapor de sodi d’alta pressió.

El 90,6% de les llumeneres instal·lades al nucli compleixen amb la normativa de contaminació lumínica en quan a l’emissió de flux lumínic a l’hemisferi superior i per tant que no es perd energia il·luminant el cel.

El control d'encesa i apagada de pràcticament el 90% de tots els quadres elèctrics d'enllumenat es realitza mitjançant rellotge astronòmic, el qual està programat l'hora d'encesa i apagada en funció de l'hora solar que varia diàriament.Això permet tenir l'enllumenat encès únicament durant el temps necessari, reduint el consum energètic i per tant la despesa elèctrica.

Una altra actuació que redueix considerablement el consum energètic de l’enllumenat públic, és la instal·lació de reductors-estabilitzadors de fluxe  en capçalera. Aquests reductors-estabilitzadors de fluxe permeten controlar la tensió elèctrica d'alimentació de les làmpades evitant pujades i baixades de tensió que redueixen la vida útil de la làmpada, i principalment permet reduir la tensió d’alimentació de les làmpades, reduint el consum elèctric així com el flux lluminós.

Aquesta reducció de tensió es programable i properament s’implementarà un sistema de control que permetrà controlar i comandar remotament qualsevol instal·lació d’enllumenat amb reductor-estabilitzador de fluxe.

Per a més informació podeu trucar a Marc Sureda al 667732409