Salt. Disminueixen els fets delictius a les escales de Salt des de l’entrada en funcionament dels “Passadissos nets i segurs”

• S’està patrullant regularment a 440 habitatges de la vila de 21 escales diferents
  • La iniciativa ha estat ben rebuda per la majoria de veïns
  • Les vies de comunicació establertes entre la policia, comunitat de veïns i l’Oficina d’habitatge ha funcionat d’una manera fluïda
  • En els propers mesos s’incorporaran noves comunitats dins el programa

Durant els 6 mesos que porta en funcionament el programa “Passadissos nets i segurs” s’han controlat regularment un total de 440 habitatges de 21 escales de la vila. Totes les incidències detectades durant les vigilàncies policials s’han plasmat en informes diaris.

Entre les incidències anotades en destaquen: portes d’accés als comptadors manipulades, mobiliari i objectes a les escales i portals que no tancaven correctament.

En aquest tems, no s’ha hagut de realitzar cap actuació policíaca de magnitud especialment remarcable. Han disminuït les infraccions administratives i/o fets delictius com trencaments de portes, elements comunitaris, defraudacions de subministraments elèctrics de gas, aigua, ocupacions...

La sensació és que la iniciativa ha estat ben rebuda per la majoria dels veïns, els quals han fet saber als policies que la sensació de seguretat ha augmentat a totes les comunitats. En cap moment han existit tensions entre la policia i els veïns. Les vies de comunicació establertes entre la policia, comunitat de veïns i l’Oficina d’habitatge ha funcionat d’una manera fluïda, el que ha permès assolir una gran complicitat i ha facilitat la consecució dels objectius marcats inicialment.

El programa de passadissos nets i passadissos segurs és una iniciativa municipal que neix de la necessitat de prevenir i disminuir el nombre de fets delictius, infraccions administratives i actes vandàlics comesos contra la propietat en edificis comunitaris del municipi de Salt, tals com delictes contra la salut pública, usurpació de la propietat, defraudació de subministrament elèctric, de gas, d’aigua, robatoris, sorolls... actes que alteren de manera significativa la seguretat i la tranquil·litat del veïnatge.

Des del passat 6 de febrer la policia local va començar l’operatiu consistent en realitzar patrullatge de vigilància a peu per les zones comunes (escales) dels edificis que havien sol·licitat adherir-se al programa, en total 21 comunitats:

C/ Manuel de Falla núms. 36, 38, 40, 42, 44

C/ Francesc Macià núms. 10, 11, 12, 13, 15, 17, 19

C/ Àngel Guimerà núms. 73, 75, 95

C/ Roger de Llúria núm. 3

C/ Esteve Vila núms. 16, 18

C/ Ramon Sambola núm. 8

C/ Torras i Bages núms. 1, 14

En els propers mesos s’incorporaran noves comunitats dins el programa, que ja ho han sol·licitat a l’Ajuntament.

A través del programa de “Passadissos nets i segurs” es vol establir una comunicació més continuada entre les comunitats de veïns i la policia local i una vigilància més propera d’aquesta en les zones comunitàries dels edificis comunitaris afectats, alhora que es preveu i evitar un gran nombre d’actes delictius i infraccions administratives i s’evita la degradació dels immobles per danys i es garanteix la convivència ciutadana.

Per a més informació

Ajuntament de Salt