Girona. Primers passos del Consell Municipal de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals de Girona

El dilluns passat es va aprovar per Ple municipal la constitució del consell i aquesta tarda s’ha presentat públicament.

Aquesta tarda el regidor de Serveis Socials de l’Ajuntament de Girona, Eduard Berloso, i el membre d’Unitària 28 de Juny i president de Front d'Alliberament Gai de Catalunya, Pau Gálvez, han presentat la composició i funcions del nou Consell Municipal de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals que es va aprovar per Ple municipal en sessió ordinària el passat 13 de maig. La presentació d’avui coincideix amb la celebració del Dia Internacional contra la Homofòbia i la Transfòbia.

A la presentació el regidor Berloso ha destacat que dilluns passat Girona va viure un moment històric ja que “el Ple per amplia majoria va aprovar el reglament d’aquest nou consell, inspirat en el de Barcelona, que situa Girona com a la segona ciutat de Catalunya que reconeix i dóna la importància que es mereix aquest col·lectiu”. D’altra banda, Gálvez ha destacat la necessitat de “treballar per omplir d’iniciatives i feines aquest consell que haurà de guiar i assessorar les polítiques municipals dirigides al la comunitat LGTB”.

El Consell Municipal de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals de Girona s’ha constituït amb l’objectiu de fomentar la igualtat de drets, les llibertats i el reconeixement social dels gais i les lesbianes i els homes i les dones transsexuals i bisexuals. Aquest consell serà l’encarregat d’elaborar informes, impulsar processos participatius, dictàmens i demandes amb caràcter de recomanació per als òrgans del govern municipal.

Imatge: Moment de la presentació amb Gálvez i Berloso (Ajuntament de Girona).