Santa Coloma de Farners. La Policia Local millora el seu rendiment i eficàcia operativa entrant a formar part de la xarxa RESCAT

El conseller d’Interior de la Generalitat, Ramon Espadaler i l’alcalde de Santa Coloma de Farners, Antoni Solà, han signat el conveni de col·laboració

La xarxa RESCAT és una xarxa de radiocomunicacions que aplega i substitueix les principals xarxes diferents i existents fins avui a Catalunya i que té la voluntat de servir a tots i cadascun dels col·lectius implicats en la seguretat i les emergències. L’objectiu d’aquest sistema integrat d’emergències i seguretat és millorar el rendiment, l’eficàcia i l’operativa de tots els recursos del país que treballen en aquest àmbit. Actualment els efectius de cada cos o organització treballen amb el seu propi sistema de telecomunicacions i utilitzen recursos i tecnologies diferents.

Aquest sistema integrat facilita la coordinació entre els col·lectius d’emergències i comporta un menor cost i una major rendibilitat d’ús. A més, compta amb una tecnologia molt avançada, segura i amb un alt grau de cobertura i disponibilitat, i permet conèixer el posicionament geogràfic amb GPS.