Girona. La Policia Municipal de Girona deté tres persones per robatori a l’interior d’un domicili en grau de temptativa

L’actuació es va fer arran de l’observació que va fer una parella d’agents que treballava en tasques de seguretat ciutadana sense uniformar

La Policia Municipal de Girona va tenir dijous 23 de març Silvana S., de 31 anys; Suzana S., de 36 anys, i Ricardo S., de 18 anys, tots tres de nacionalitat croata i sense domicili conegut, com a presumptes autors d’un robatori a l’interior d’un domicili en grau de temptativa.

La detenció es va produir arran de l’observació que va fer una parella d’agents de la Policia Municipal que treballava en tasques de seguretat ciutadana sense uniformar. En concret, els policies van veure dues dones i un home que sortien d’una botiga amb actitud amatent i miraven pels diferents portals d’escales en un carrer del barri de l’Eixample.

Els agents van fer algunes gestions i van constatar que havien comprat eines susceptibles de ser utilitzades per esbotzar panys. Per aquest motiu els van seguir fins que van entrar en una escala de veïns. Uns minuts després, en van baixar i van seguir amb l’actitud amatent. Seguidament, van comprovar que no eren veïns i els van seguir fins a un carrer proper on tenien estacionat un vehicle. Un cop aturats els van preguntar què feien a l’escala per on els havien vist moure’s. Les respostes i evasives que van donar van reforçar les sospites dels agents que els van demanar si podien mostrar els estris que duien.

Un cop vistos els objectes, encara es va refermar més la hipòtesi que pogués tractar-se d’un grup que actuava en robatoris a domicilis. És per això que els agents van anar a comprovar si a l’escala hi havia danys, moment en què es van adonar que un dels pisos presentava força danys al pany d’accés. Un cop es va localitzar el propietari i se li va preguntar sobre els danys a la porta, aquest va expressar que feia poc que havia sortit del domicili i no hi havia cap dany.

Per tot plegat els agents van detenir les dues dones i l’home per un delicte de robatori a l’interior de domicili en grau de temptativa. En l’escorcoll practicat als detinguts, els agents van recuperar guants i mitjons, habitualment utilitzats per no deixar empremtes, així com altres estris que usualment s’utilitzen per esbotzar portes i que les detingudes duien amagats al cos i i a la roba. Cap dels detinguts tenia antecedents.