Platja d'Aro. La policia local amplia l’abast de la campanya de consells de seguretat i autoprotecció amb xerrades informatives i l’edició de material en rus i alemany

La Policia Local de Castell-Platja l’amplia l’abast de la campanya sobre consells bàsics de seguretat i autoprotecció per evitar ser víctimes de robatoris amb xerrades informatives adreçades als ciutadans, i amb l’edició de material informatiu amb rus i alemany, i que complementa la publicació actual en català, castellà, anglès i francès. Les xerrades i la distribució de manera prioritària entre els residents d’urbanitzacions i zones més allunyades del nucli urbà, tot i que també està dissenyada per a la resta de la població en general ja siguin habitants habituals, visitants o turistes.

La intensificació d’aquesta iniciativa, en la que també col•labora el Cos de Mossos d’Esquadra, i que  havia començar l’estiu passat, va ser un dels principals acords de la Junta de Local de Seguretat extraordinària de 24 de gener, celebrada amb l’assistència del conseller d’Interior, Ramón Espadaler. En la mateixa junta també es va decidir mantenir i reforçar els controls d’identificació de persones i vehicles que desenvolupen conjuntament els dos cossos policials; i accelerar els tràmits per a la instal•lació d’unes 25 càmeres de seguretat a diversos punts del municipi – 15 a les urbanitzacions i 10 en trama urbana - (actualment s’està validant el projecte tècnic i l’ajuntament hi destinarà 200.000 euros del pressupost d’inversions de  2013).

La campanya fa incidència en quatre àmbits d’acció: consells bàsics per evitar el robatori al carrer, en els vehicles - al garatge propi o en pàrkings públics – als domicilis particulars, i en els habitatges allunyats del nucli urbà i urbanitzacions. En general, en cas de robatori, s’aconsella no tocar res per mantenir l’escena dels fets intacta, i si es sospita que hi ha algú a l’interior d’un habitatge no entrar-hi i avisar immediatament a la policia. Es recorda també que és de molta utilitat fixar-se en les característiques físiques dels lladres i en els detalls que puguin ajudar la policia a identificar-los posteriorment: vestimenta, direcció de fugida, matrícula de vehicles, etc. També tenir a mà els telèfons dels veïns més propers i assegurar-se que l’ajuntament, la Policia Local i els serveis d’emergències de la zona saben on es té la casa..

Altres mesures a prendre són fer un inventari amb les característiques dels objectes més valuosos i gravar-los el DNI per facilitar-ne la identificació. Ocultar la documentació rellevant (llibretes, talonaris, pòlisses...), desconfiar dels serveis tècnics no sol•licitat (aigua, llum, gas, telefonia, televisió...) demanant l’acreditació corresponent i confirmant amb la companyia el servei que ofereixen. Tancar sempre amb clau, no deixar notes indicant absències i canviar el pany en cas de perdre les claus. S’aconsella reforçar la porta amb sistemes de seguretat i connectar l’alarma abans de marxar. En habitatges allunyats no situar a l’exterior eines que puguin facilitar forçar l’accés, i no deixar les claus al pany, en amagatalls exteriors o a dins els vehicles, i tancar tots els accessos quan es marxa o a la nit, i reforçar-los amb elements fixos i tanques perimetrals i instal•lar temporitzadors d’encesa dels llums exteriors i interiors.