Cassà de la Selva. Cassà esdevé el primer Municipi Lector de les comarques gironines

Es tracta d'un programa de motivació a la lectura basat en el treball en xarxa entre tots els centres educatius, la Biblioteca, les AMPA i l'Ajuntament.
Martí Vallès, Alcalde de Cassà de la Selva: 'La iniciativa del Municipi Lector encaixa perfectament amb la filosofia de Cassà poble educador i el treball col·laboratiu entre escoles, famílies i institucions.'
Cassà de la Selva ja és un Municipi Lector. L'acte d'adhesió a la iniciativa ha tingut lloc aquest vespre a la Sala Centre Recreatiu quan s'ha signat el conveni amb el Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (Clijcat). Durant l'acte ha tingut lloc l'actuació dels Petits Marxants de Paraules, una conferència a càrrec de l'escriptora i periodista Anna Manso i l'actuació de la Coral Infantil L'Esclop.
Tot i que la formalització del conveni no hagi estat fins avui, ja fa mesos que des de l'àmbit escolar es treballa en el marc del Municipi Lector. Aquest treball en xarxa ha permès compartir experiències i tirar endavant projectes de foment de la lectura a les escoles del municipi com conferències d'escriptors, exposicions literàries compartides entre els centres escolars, l'orgnanització del Premis Literaris de Cassà o el club de lectura infantil de la Biblioteca de Cassà.
Pel que fa a la iniciativa, l'Alcalde de Cassà de la Selva, Martí Vallès, ha destacat que 'es tracta d'un projecte de poble important que encaixa perfectament amb la filosofia de Cassà poble educador i que tot i haver-ho començat a l'àmbit escolar, la intenció és anar-ho obrint a tota la població'.
Cassà se suma als cinc Municipis Lectors existents a Catalunya que són Almenar, El Bruc, Mollerussa, Lliçà de Vall i Súria.

1490468881Representants de totes les entitats que formen part de Cassa Municipi Lector.jpg