Begur. Celebrat el VI Concurs de cuina popular del peix de roca

Begur va acollir ahir al migdia el VI concurs de Cuina Popular, activitat emmarcada dins de la 15a. Campanya Gastronòmica del Peix de Roca que porten a terme els restaurants de Begur, fins al proper 9 de juny.

Els ingredients essencials del Concurs de Cuina popular és el peix de roca i que els cuiners siguin amateurs. Per aquesta ocasió el jurat va estar format pel mestre cuiner, Jesús Díaz i Quim Casellas, cuiner del restaurant Casamar de Llafranc, que actualment compta amb una estrella Michelin. Enguany hi varen participar 9 cuiners amateurs amb plats tan variats com: un suquet de peix de roca de lluerna i aranya del cap negre o un rossejat de peix de roca o una cassola d’arròs caldós amb peix de roca. El primer i segon premi van consistir en una placa commemorativa i un sopar per a dues persones en un restaurant que participa en les jornades gastronòmiques i van ser per Jaume Congost que va cuinar una Morena amb faves i Ma. Teresa Caner, que va cuinar una Lluerna amb nius de l’hort, respectivament.

També en el mateix acte es van entregar els premis del VI concurs d’aparadors Peix de Roca, en què han participat una dotzena d’establiments. La guanyadora va ser la sala d’art Flocs.

Imatge: Els participants del Concurs de Cuina amb el jurat i l’alcalde Joan Català.

Imatge: El guanyador Jaume Congost amb el jurat i l’alcalde.