Girona. Les biblioteques municipals clouen la commemoració del 125è aniversari de Sherlock Holmes

Sota el lema “Viu l’estiu fent de detectiu!”, s’han portat a terme diverses activitats relacionades amb el món de la literatura policial i d’intriga durant el mes de juliol

Les biblioteques municipals de Girona han portat a terme durant tot el mes de juliol diverses activitats relacionades amb el món de la literatura policial i d’intriga sota el lema “Viu l’estiu fent de detectiu!”, per tal de commemorar el 125è aniversari del personatge de Sherlock Holmes.

Dintre de les propostes més participatives, han destacat els dos concursos d’enigmes, on els lectors, infants i adults, han posat a prova el seu enginy responent les qüestions plantejades setmanalment a cada una de les biblioteques i al web www.girona.cat/biblioteques. Entre els encertants adults s’ha sortejat un val per a la compra de llibres, i als concursants menuts més desperts se’ls lliurarà un diploma de detectiu o detectiva de biblioteca.

S’han portat a terme també altres activitats que han estat molt ben rebudes pel públic infantil, com el taller “Detectius en acció: pensar i actuar mitjançant la resolució d’enigmes a través de pistes”, realitzats a les biblioteques Antònia Adroher, Just M. Casero i Salvador Allende, i els jocs de pistes “Detectius per un dia", a la biblioteca Ernest Lluch i un taller d’il·lustració amb empremtes digitals. I per als més grans s’han fet les xerrades “Claus secretes i informació oculta”, sobre criptografia, i  “CSI: Com Sherlock Investiga”,  sobre com es realitza una investigació.

Finalment, durant tot l’estiu, les biblioteques exposen una selecció de llibres de detectius per a infants i adults a les diferents biblioteques, completant aquesta aproximació lúdica i informativa al món literari del gènere detectivesc.

Nota: Us enviem, adjuntes, dues imatges dels tallers que s’han portat a terme.

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409