Palamós. Tot a punt per a la setena edició del festival mariner, Palamós, Terra de Mar

Tot a punt per a la setena edició del festival mariner, Palamós, Terra de Mar

A partir del divendres 17 de maig i durant tot el cap de setmana Palamós obrirà aquest festival marítim a la Costa Brava on es concentren tot un seguit d’activitats relacionades directament amb el mar, la seva cultura i tradicions. L’edició d’enguany del Palamós, Terra de Mar que estrena la nova condició d’anual, girarà entorn el modelisme naval, acollin les principals entitats de Catalunya que treballen aquesta activitat i possibilitant a tot el públic assistent conèixer i gaudir del món dels vaixells en miniatura. Amb l’adquisició de la polsera de col·laborador del festival els visitants podran gaudir durant tot el cap de setmana de les diverses activitats organitzades al port, la visita als vaixells o bé aconseguir regals o descomptes en el comerç local, i a les atraccions infantils ubicades al costat del port.

Durant tot el cap de setmana del 18 i 19 de maig el port de Palamós serà l’escenari de la setena edició del festival mariner de la Costa Brava, Palamós, Terra de Mar, mitjançant el qual el port de la vila es transforma per acollir tot un seguit d’activitats relacionades directament amb l’àmbit marítim que tenen com a objectiu fomentar la cultura i tradicions marineres. Aquesta proposta cultural i lúdica és organitzat per l’Ajuntament de Palamós amb la col·laboració de la Diputació de Girona i de Ports de la Generalitat.

El Palamós, Terra de Mar, s’inaugurarà oficialment el dissabte 18 de maig a les 11 h en un acte presidit pel conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya, Josep M. Pelegrí. Abans però d’aquesta obertura oficial el festival tindrà el divendres 17 dos actes previs, concretament la inauguració d’una exposició dedicada al modelisme naval i la conferència que sobre l’art del maquetisme farà el cap del centre de documentació marítima del Museu marítim de Barcelona, Enric García. Aquesta activitat s’iniciarà a les 19 h al Museu de la Pesca.

L’edició d’enguany del Palamós, Terra de Mar estrena la nova condició d’anual, i a diferència de les sis edicions anteriors, el festival tindrà lloc a partir d’ara cada any. L’organització ha considerat que degut a l’èxit de públic de cada edició i davant la petició que en feien els mateixos  assistents, calia fer aquesta aposta i possibilitar realitzar el Palamós, Terra de Mar cada any.

La descoberta del món dels vaixells en miniatura

Com cada any el festival girà al voltant d’una temàtica protagonista que enguany té com a protagonista el modelisme naval, acollin les principals entitats de Catalunya que treballen aquesta activitat i possibilitant a tot el públic assistent conèixer i gaudir del món dels vaixells en miniatura.

Els vaixells de modelisme s’exposaran en una gran carpa ubicada al port i també es veuran navegar en una piscina habilitada per aquesta activitat. Entre les entitats de modelisme naval que hi seran presents hi haurà l’Associació Amics del Museu Marítim de Barcelona, el Club de Modelisme Naval de Girona, l’Agrupació Artística de Modelistes Navals de Sabadell o la Secció de Modelisme Naval del Club Nàutic Lloret de Mar.

A banda de la carpa d’exposició amb les rèpliques, el públic del Palamós Terra de Mar també podrà visitar els vaixells participants atracats al port, entre els quals es destaquen tres dels velers tradicionals més grans de Catalunya, concretament el pailebot Santa Eulàlia del Museu Marítim de Barcelona; i les goletes Far Barcelona i Far Barceloneta del Consorci El Far; i la Ciutat Badalona del Marina Badalona.

A banda d’aquestes embarcacions també cal destacar la presència del vaixell Guardamar Polimniade la Direcció General de la Marina Mercant i dedicat a tasques de rescat; o bé el veler de regates ImmocaOpen 60 de la Fundació per la Navegació Oceànica.També en l’apartat clàssic es comptarà amb la participació dels grans llaguts de la mediterrània: Sant Ramon, Santa Espina i El Rafael, així con d’una amplia flota d’embarcacions de vela llatina.

A banda dels vaixells participants els visitants del festival tindran l’oportunitat de participar i visitar els tallers mariners i les demostracions d’oficis del mar, els batejos de mar amb vaixell de vela i caiac, el concurs de ranxos mariners, els jocs infantils, la música o els espectacles.

La polsera de col·laborador del Palamós Terra de Mar

L’organització posarà a disposició dels visitants la polsera de col·laborador del Palamós Terra de Mar que al preu de 2 € donarà la possibilitat durant tot el cap de setmana de poder participar a totes aquestes activitats, visitar els vaixells amarrats a port, o bé aconseguir regals o descomptes en atraccions infantils, i en restaurants i bars de tapes de la vila. Aquesta incorporació del sector restaurador i comercial de la vila és una aposta del Palamós Terra de Mar d’ampliar cap al centre del municipi les activitats d’aquest festival que té el seu centre d’acció al port de la vila.

Precisament i en aquest sentit el festival Terra de Mar tindrà també un mercat d’artesans que s’ubicaran a la Planassa fent de nexe d’unió entre el port i el centre del municipi. També els comerços de FECOTUR oferiran durant el cap de setmana lots de productes a 10 €. Aquests lots es serviran a les noves bosses de FECOTUR, és podran adquirir a les botigues participants i estan valorats en preus molt superiors. Els comerciants de la vila també decoraran amb elements mariners les seves botigues sumant-se d’aquesta manera i durant el cap de setmana al Palamós Terra de Mar.

Imatge: Edició de l’any passat del Palamós Terra de Mar (Quim Esteve)