Cassà de la Selva. La consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, destaca la promoció econòmica que es fa a Cassà com a exemple de col·laboració entre administracions

La consellera ha visitat aquest matí la nova oficina de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local i el Coworking Cassà.

Des de l'any passat que l'Ajuntament de Cassà treballa estretament amb el SOC per aplicar divereses iniciatives locals.

La consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, ha visitat aquest matí la nova oficina de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local i el Coworking de Cassà de la Selva, posat en marxa l'any passat. Bassa ha destacat la feina iniciada des de l'any passat a Cassà i ha remarcat que demostra la col·laboració que hi pot haver entre administracions per dinamitzar la promoció econòmica i les iniciatives locals.

Des de l'any passat que a Cassà de la Selva es treballa conjuntament amb el Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC). Concretament des d'aquest mes de gener el municipi compta amb una Agent d'Ocupació i Desenvolupament Local (AODL) finançada parcialment pel SOC que s'encarrega d'executar les polítiques d'ocupació i desenvolupament local a Cassà.

La consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, ha destacat a la visita d'aquest matí a Can Trinxeria que 'el treball és la millor política social i, en aquest sentit, les administracions locals hi tenen un paper fonamental. Un treball digne i de qualitat és la millor manera de reduir les desigualtat socials i garantir la igualtat d'oportunitats'.

Per la seva banda, l'Alcalde de Cassà, Martí Vallès, ha remarcat que 'el foment de l'ocupació és una de les prioritats d'aquest equip de govern i per això vàrem tenir clar des del primer dia que havíem d'anar de la mà del SOC i de totes les iniciatives que es promoguéssin des d'administracions supralocals.'

Un dels eixos de treball de l'àrea de Promoció Econòmica de Cassà és la col·laboració i la concertació territorial. En aquest sentit, ja s'han signat convenis amb els pobles veïns per tal de treballar conjuntament les iniciatives locals i optimitzar d'aquesta manera els recursos a través de la creació d'una xarxa de col·laboració i treball.

Inserció laboral de joves a través de 'Garantia Juvenil'

L'Ajuntament té contractats des de l'any passat a cinc joves del programa 'Garantia Juvenil' que treballen durant sis mesos a diferents àrees del consistori amb condicions equiperables a les dels treballadors en plantilla. La contractació d'aquests joves va ser possible gràcies a la dotació de 55.000 euros del SOC. A Cassà de la Selva s'ofereix assessorament setmanal als ciutadans que volen acollir-se al programa.

Pel què fa a tot Catalunya, un total de 19.940 persones joves inscrites al programa europeu de 'Garantia Juvenil' ja estan treballant i donades d'alta a la Seguretat Social. Fins ara, 55.803 joves s'han inscrit a Catalunya a la 'Garantia Juvenil', dels quals 43.259 han participat en alguna actuació del SOC. 'Garantia Juvenil' és un programa impulsat per la Unió Europea per combatre l'atur juvenil.

Reinserció laboral a través del programa 'Treball i formació'

El SOC també ofereix el programa 'Treball i formació' que busca fomentar la reinserció laboral de persones majors de 45 anys i en atur de llarga durada. Cassà de la Selva es va acollir també en aquest programa i des del mes de febrer disposa durant sis mesos de dos agents cívics i tres peons de neteja, finançats parcialment pel SOC.
A tot Catalunya, aquest 2017, un total de 3.725 persones es beneficiaran dels programes de 'Treball i Formació' del SOC. Entre aquests, 1.450 beneficiaris de la Renda Mínima d'Inserció.

La consellera també ha destacat que 'hem apostat per dissenyar programes des del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya per a totes les edats i pels col·lectius més vulnerables a l'hora de trobar feina: joves fins a 30 anys, persones d'entre 30 i 45 anys i aturats de llarga durada majors de 45 anys. A més, apostem per la qualitat del treball i per això els programes de 'Treball i formació' tenen un salari mínim de 1.000 euros mensuals'.

Proposta formativa a nivell local

L'Ajuntament de Cassà ofereix des del mes de febrer trenta cursos totalment gratuïts finançats pel SOC i oferts a persones treballadores i aturades. L'oferta de cursos es pot consultar a www.cassa.cat/cursos. Aquest és un altre exemple de la tasca que desenvolupa el SOC a nivell local.

El Servei Públic d'Ocupació de Catalunya ofereix aquest 2017 cursos de formació a quasi 29.000 persones. Aquests cursos són destinats a la formació professional per a l'ocupació i a la formació contínua per a persones treballadores. En total a Catalunya s'ofereixen 1.958 cursos

Des de l'Oficina de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local de Cassà també es gestiona el Coworking Cassà, un espai posat en marxa l'octubre del 2016, i que permet que professionals, persones autònomes independents i microempreses de diversos sectors comparteixin una mateixa zona de treball on es fomenta la col·laboració i el treball en equip, a banda de rebre assessorament i sessions de formació i informació. El Coworking Cassà es localitza al primer pis de Can Trinxeria.

Fotos: Tres moments de la visita de la consellera a l'Oficina de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local i al Coworking Cassà.

1489779540La consellera Bassa i l'alcalde de Cassa en el moment de la fira del llibre d'honor.jpg
1489779540Un moment de la visita al Coworking Cassa amb un dels seus usaris.jpg
1489779540Visita a la borsa de treball.jpg