Roses. Roses es promociona a la Fira de Narbona

Entre el 8 i el 12 de maig, l'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de Roses participa en la Fira de Primavera de Narbona per promocionar i donar a conèixer l'oferta turística de la població entre el públic d'aquesta ciutat del sud de França, connectada amb el TAV amb les ciutats de Figueres i Girona.

L'Àrea de Turisme del consistori rosinc, encapçalada per la regidora Montserrat Mindan, ha considerat de gran interès la participació en aquest esdeveniment, atenent les estadístiques que situen el mercat francès en un 54% dels turistes estrangers que visiten la demarcació de Girona, amb la qual cosa es converteix en el primer mercat emissor internacional. L’any 2012, la Costa Brava va rebre més de 2.070.887 turistes que van generar 16.360.011 nits d’allotjament i una despesa total d’1.128.633.145 euros.
Pel que fa al cas concret de Roses, el turisme francès també se situa al capdavant en el rànquing de visitants que rep el municipi. L'any 2012, el 57% (més de 60.000 persones) dels visitants que sol•licitaren informació a l'oficina de turisme local, foren francesos. Entre les principals sol•licituds realitzades, es troba l'interès pels recursos locals de patrimoni, natura i gaudi d'activitats de lleure, així com per les propostes d'activitats festives. Responent a aquesta realitat, l'Ajuntament de Roses desenvolupa anualment una campanya de promoció turística dirigida a aquest mercat de proximitat, per tal de mantenir l'afluència i la fidelització turística a la destinació, tenint molt en compte les festivitats franceses.
Enguany, aquesta campanya promocional es veu ampliada amb l'actual participació rosinca en la Fira de Narbona. Roses participa per primer cop en aquest important aparador, i ho fa sota el paraigua del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, que ha instal•lat al recinte firal un espai de turisme i gastronomia en el qual participen fins a vint-i-sis entitats i empreses turístiques gironines. En els decurs dels dies que durarà el certamen, s'ofereixen degustacions de productes agroalimentaris, vins de la DO Empordà, i també es duen a terme actuacions culturals dinamitzadores. Avui concretament, dijous 8 de maig, el celler Martin Faixó ofereix des de l'estand de Roses una degustació dels seus vins.
La fira, de caire multisectorial és impulsada per Le Grand Narbonne – Communauté d'Agglómération, amb la voluntat de dinamitzar econòmicament la regió i oferir als 120.000 habitants dels trenta-vuit municipis o comunes del departament de l’Aude i la regió Llenguadoc-Rosselló, propostes i productes diversos. En aquesta edició de la fira, els organitzadors hi han convidat una única destinació turística: la Costa Brava i el Pirineu de Girona.