Banyoles. Curs de formació de restauració sense gluten adreçat als restaurants de Banyoles

L’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Banyoles organitza, juntament amb l’Associació de Celíacs de Catalunya, el curs de formació “Restauració sense gluten” adreçat als restaurants de Banyoles.

Serà el proper dimarts 14 de maig a l’aula de l’àrea de Promoció Econòmica situada al passeig de la Generalitat, 15-17, de 5 a 7 de la tarda, i comptarà amb la participació de 12 persones, de 7 restaurants de Banyoles i 2 de la resta de la comarca. És un curs adreçat als restauradors de Banyoles, de manera que amb aquesta formació i després d’un examen teòric, l’Associació de Celíacs de Catalunya emetrà un certificat per haver assolit amb èxit la formació i d’aquesta manera disposar dels coneixements necessaris per evitar la contaminació creuada, així com poder reconèixer els aliments amb i sense gluten. Així mateix, els restaurants podran adherir-se i figurar a la pàgina web de l’Associació de Celíacs de Catalunya, com a restaurant que ofereix menús aptes per a celíacs.

La regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica, Joana Vila, ha conclòs que, per una banda, es vol donar resposta a les peticions de les persones que pateixen la malaltia de la celiaquia i també a aquelles persones que per altres causes han de seguir una dieta lliure de gluten, i així contribuir a millorar i garantir la qualitat de vida dels banyolins i banyolines. I per altra banda, també, és una iniciativa que pretén que el màxim nombre de restaurants de Banyoles s’adaptin a les necessitats de la població i dels visitants que fan ús dels serveis de restauració de Banyoles, oferint menús aptes per a celíacs de manera certificada, qualificada, amb garanties i amb el reconeixement de l’Associació de Celíacs de Catalunya.

La regidora Joana Vilà ha manifestat que “en aquest sentit, ens hem proposat que en la propera reedició del fulletó de Gastronomia de Banyoles, hi farem constar amb el logotip d’apte per a celíacs, aquells restaurants que hagin assolit amb èxit la formació i els coneixements necessaris per elaborar menús sense gluten”.