Roses. L'Ajuntament de Roses impulsa els esports nàutics i cedeix 20 embarcacions al GEN

Montserrat Mindan, 1a tinent d'alcalde de Roses i presidenta de Port de Roses SA, i Josep M. Isern, president del Grup d'Esports Nàutics (GEN), han signat un conveni per a la cessió de 20 embarcacions a favor de l'escola de vela del club, en una clara aposta per la potenciació de la pràctica esportiva nàutica al municipi.

El material cedit consisteix en 5 caiacs i els rems corresponents, 4 embarcacions de vela lleugera FEVA XL, una embarcació tradicional tipus llagut català de fibra de vidre equipada amb 10 rems de carboni i 10 planxes de windsurf equipades amb les corresponents veles. Segons l'acord, totes les embarcacions del GEN exhibiran els logotips de Roses i del Port de Roses, com a referents i promoció de Roses allà on es desplacin.

Amb aquest acord, l'Ajuntament de Roses, a través de Port de Roses SA, torna a apostar per impulsar la pràctica dels esports nàutics a la població, així com per posicionar la badia rosinca com a referent europeu en l'organització d'esdeveniments nàutics.

Per la seva banda, el Grup d’Esports Nàutics, ubicat a les instal•lacions del port esportiu municipal, és una entitat amb més de 30 anys d'història, resultant de l’agrupació dels tres clubs existents a l’època de submarinisme, windsurf i vela. La seva història és rica tant en la gestió dels cursos de vela per a infants, joves i adults, com en l'extens palmarès i èxits assolits en l’organització de nombrosos esdeveniments nàutics de tot tipus i categories (mundials, europeus i nacionals). En aquests moments, compta amb més de 400 associats, la majoria d'ells federats, i en destaquen també la quantitat d'alumnes que cada any passen per les seves instal•lacions, donant oportunitat a que centenars d’escolars i socis puguin conèixer el mar des de la seva vessant més esportiva.