Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles i l’entitat Petits Trols comencen una campanya per fomentar el civisme a Banyoles, especialment als parcs infantils

Segons els informes dels agents cívics de Banyoles la dues màximes preocupacions de civisme a la ciutat són els papers al terra i les defecacions de gossos. Precisament en aquest sentit, la nova entitat Petits Trols i l’Ajuntament de Banyoles han presentat aquest dimarts al matí una campanya de sensibilització per, entre d’altres objectius, evitar les defecacions dels gossos als parcs infantils. Han presentat la campanya el regidor de Via pública i Mobilitat, Lluís Costabella, i la representant de Petits Trols, Susanna Julià. Petits Trols és una entitat sense ànim de lucre creada a Banyoles fa una mica més d’un any per deu famílies banyolines.

De fet, els gossos tenen prohibida l’entrada als parcs infantils i tampoc poden anar deslligats pel carrer. Tanmateix, encara hi ha propietaris de gossos que els deixen deslligats, entren als parcs infantils i hi defequen. Per evitar aquestes situacions s’han dissenyat uns cartells que es col•locaran properament als parcs infantils de Banyoles. Aquestes seran les primers accions conjuntes entre l’entitat i el consistori, ja que es començarà a actuar sobretot on hi ha nens i nenes.

En referència al civisme, la Policia Local de Banyoles actua sobretot de manera informativa i pedagògica. Tanmateix, durant el 2012 s’han tramitat unes 25 sancions per defecació de gossos a la via pública i també unes 25 sancions per portar el gos deslligat a la via pública. Les sancions per aquestes dues accions són de 300 euros.

El regidor de Via pública i Mobilitat, Lluís Costabella, demana “civisme a l’hora de recollir les defecacions de gossos a la via pública, ja que no fer-ho provoca preocupació i molèsties als banyolins i banyolines”. Segons Costabella, “tenim una ciutat neta però encara la volem més neta”.

L’entitat Petits Trols té un compte a Twitter on informa d’actes d’incivisme i fa propostes de millores de petits detalls de la via pública. A més, han creat l’etiqueta #civismebanyoles on tothom pot penjar les seves queixes o propostes sobre el civisme a la ciutat.

Cartell que  es col·locarà als Parcs Infantils