Girona. Els ajuntaments de Girona i Celrà creen una comissió de treball per definir un pla d’usos per al castell de Sant Miquel

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i l’alcalde de Celrà, Daniel Cornellà, es van reunir ahir per trobar una sortida als usos del castell

L’Ajuntament de Girona i l’Ajuntament de Celrà han acordat crear una comissió de treball per definir un pla d’usos per al castell de Sant Miquel. L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i l’alcalde de Celrà, Daniel Cornellà, es van reunir ahir per tractar la qüestió del castell de Sant Miquel.

La decisió de crear una comissió mixta de treball va sorgir arran de la voluntat dels dos consistoris d’optar per la via del diàleg per trobar una sortida als usos del castell que beneficiï els dos municipis. Tant els ciutadans i les ciutadanes de Girona com els de Celrà gaudeixen sovint de l’entorn de Sant Miquel per fer-hi excursions, passejades i altres activitats.

El castell medieval de sant Miquel es troba a dalt del puig que porta el mateix nom, ubicat al nord-est del massís de les Gavarres. La fortificació comprèn un fossat que envolta una torre de base quadrada i una ermita en ruïnes. Els primers registres històrics sobre aquest indret daten de mitjan del segle XV arran de la construcció d’una ermita dedicada a santa Maria i a sant Miquel.