Solsona. Els primers ajuts per al foment de l’activitat empresarial subvencionen la creació de set llocs de treball a Solsona

Ja s’han atorgat subvencions per un import de 6.450 euros

Cinc han estat els primers beneficiaris dels ajuts per al foment de l’activitat empresarial de l’Ajuntament de Solsona i set han estat els llocs de treball que s’han generat amb aquestes subvencions, d’acord amb la proposta formulada pel comitè executiu de Solsona Co i aprovada per la Junta de Govern Local del consistori.

Del total de 6.450 euros atorgats, 3.750 ho són en concepte de foment de implantació empresarial, mentre que els 2.700 restants responen a la creació de llocs de treball. L’import dels ajuts concedits en aquesta ocasió ha oscil•lat entre 1.050 i 1.550 euros per beneficiari, en funció de la inversió realitzada i el nombre de llocs de treball creats.

Pel que fa a la tipologia dels beneficiaris, han estat una empresa de transports, un servei de taxi, una empresa de compra-venda online i dos establiments dedicats a la venda de menjars. D’acord amb les dades aportades pels mateixos, i tal com ho ha comprovat també el comitè executiu, el nombre de llocs de treball creats ha estat de set, una xifra valorada de manera molt positiva pel regidor de Promoció Econòmica, Lluís-Xavier Gonzàlez, que ha manifestat que “tant de bo puguem anar concedint aquests ajuts, serà un senyal inequívoc que tant empreses com particulars de Solsona no llencen la tovallola i tiren endavant noves iniciatives”.

Recordem que la convocatòria d’aquests ajuts és una de les primeres accions del Pla director de promoció econòmica i s’emmarca dins el Pla de xoc contra l’atur. Tal com ha remarcat el mateix regidor, l’objectiu fixat “no és altre és que proporcionar eines al sector privat per contribuir a disminuir l’atur a la ciutat”.

Al pressupost municipal d’enguany hi figura una assignació pressupostària de 40.000 euros per a aquesta línia d’ajuts, dels quals cada beneficiari pot percebre fins a un import màxim de 2.100 euros. No poden acollir-se a aquests ajuts les administracions públiques, les entitats financeres i els establiments comercials amb superfícies superiors als 400 metres quadrats.

Totes aquelles persones i empreses interessades poden presentar la seva sol•licitud fins el 31 d’octubre. En un termini d’uns dos mesos, el comitè executiu de Solsona Co les avaluarà i elevarà la proposta a la junta de govern local per a la seva aprovació.