Salt. Salt serà el primer municipi gironí en utilitzar un nou sistema de recollida d’oli domèstic

·        S’han instal·lat 15 contenidors específics per aquest ús.

·        El valor 0’7% del bio diesel obtingut per l’oli reciclat, anirà a parar al Banc dels Aliments de Salt.

Dimarts , 31 de juliol de 2012

L’Ajuntament de Salt ha incorporat en el municipi un sistema pioner a les comarques de Girona per a la recollida de l’oli domèstic.

Es tracta de 15 contenidors, exclusius per aquest ús, que ja s’han instal·lat i que permetran un servei accessible i sense horaris, millorant-ne així l’eficiència. Els ciutadans i ciutadanes només cal que acumulin l’oli a casa seva en una ampolla de plàstic i la llencin al contenidor més proper del seu domicili.

Aquest servei millora l’oferta que havia donat la deixalleria mòbil i que va haver de suspendre’s degut als ajustos pressupostaris a què obliga la situació econòmica actual.

La instal·lació dels contenidors, la recollida, el manteniment i la logística del servei la porta a terme una especialitzada en aquet servei sense cost, EKIPOLIS S.L. amb col·laboració de l’empresa d’inserció socio-laboral CIPO.

L’Ajuntament de Salt és el primer Ajuntament de les comarques de Girona que ha fet una recollida d’oli domèstic local generalitzada i que aposta decididament pels contenidors de recollida d’oli domèstic al carrer.

BENEFICI SOCIAL

L’ Ajuntament de Salt ha aconseguit que Ekipolis destini al Banc dels Aliments de la pròpia vila el 0,7% del seu benefici en el bio dièsel derivat de l’oli recollit aquí. Així, com més quilos es recullin entre tots, mes gran serà l’aportació al benefici social. En aquet sentit, l’Ajuntament de Salt demana la màxima col·laboració de tots els seus veïns en aquesta iniciativa.

SITUACIÓ DELS CONTENIDORS DINS EL MUNICIPI

1.- Cruïlla entre el C/Guilleries i el C/Dr. Ferran

2.- Cruïlla entre el C/Major i el C/Prudenci Bertrana

3.- Pl. de la Vila

4.- Pl. Ciutat d’Olot

5.- Cruïlla entre el C/Filadores i el C/Teixidores

6.- Pl. de Catalunya

7.- Cruïlla entre el Pg. Marquès de Camps i el C/Torras i Bages

8.- Cruïlla entre el Pg. Països Catalans i el C/Joaquim Ruyra

9.- Cruïlla entre el C/Rosa Leveroni i el C/Pep Ventura

10.- Cruïlla entre la Pl. Llibertat i el C/Àngel Guimerà

11.- Cruïlla entre el C/Dr. Ferran i el C/Àngel Guimerà

12.- Cruïlla entre el C/Agustí Cabruja i el C/St. Dionís

13.- Cruïlla entre el C/del Rec i el C/Tramuntana

14.- Cruïlla entre el C/Josep M. Folch i Torres i el C/Rafael Masó

15.- Cruïlla entre el C/Santiago Ramón y Cajal i el C/Pep Ventura

CAMPANYA D’INFORMACIÓ

Per tal d’informar la ciutadania sobre el servei i sobre els avantatges de la recollida separada de l’oli es repartirà porta a porta un díptic informatiu.

BENEFICIS AMBIENTALS

Des de l’antiguitat l’oli ha centrat la dieta mediterrània i encara ara és un dels aliments més utilitzats a totes les cuines del nostre país. Però el seu vessament a l’aigua comporta greus problemes per la capa que forma a la seva superfície, que n’impedeix la correcte oxigenació. Si es separa l’oli a casa, s’aconsegueix contribuir a la conservació del medi ambient sense vessaments de cap tipus a la natura i també s’aconsegueix un estalvi en el tractament de les aigües residuals a les depuradores i en el manteniment de les canonades i la xarxa de clavegueram.

A més, l’oli recollit es recicla i es transforma en bio dièsel, així es redueixen els gasos d’efecte hivernacle en la fabricació i la seva posterior utilització. El bio dièsel produeix un 80% menys d’emissions que el petroli i es un recurs renovable.

Per a més informació:

Ajuntament de Salt

Díptic

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409