Solsona. Solsona estrena màquina de la neteja viària

Amb el nou model es redueixen les molèsties ocasionades per la pols i el soroll

Solsona ha millorat el sistema de neteja viària amb l’adquisició d’una nova màquina amb més capacitat, menys contaminació acústica i que redueix la generació de pols. Els darrers mesos, l’Ajuntament havia rebut diverses queixes dels veïns pel soroll i la pols que generava l’anterior màquina, que havia quedat obsoleta i que tenia un gran desgast. És per això que ha negociat amb l’empresa concessionària de la neteja viària, Jaume Oró S.L., per accelerar els tràmits per substituir la màquina. La regidora de Medi Ambient, Judit Cardona, destaca que “finalment s’ha aconseguit mantenir el preu del servei i que el cost de la nova màquina anés a càrrec de l’empresa concessionària”. Cardona explica que “una de les clàusules del contracte és que la maquinària que aportava l’empresa havia d’estar en condicions” i donat que l’antiga presentava deficiències i avaries freqüents degut als anys de servei que havia realitzat, s’ha optat per substituir-la. El cost de l’aparell és d’uns 210.000 euros.

La nova màquina és del model RAVO 450, està insonoritzada i disposa d’un tercer braç hidràulic per a la neteja de voreres que és mòbil i extensible. El nivell d’emissions de l’aparell compleix la normativa europea Euro 5 pel que fa a la limitació d’emissions de partícules i gasos a l’atmosfera. La reducció de les emissions acústiques és possible a través de la combinació de materials que absorbeixen el soroll. D’aquesta manera, s’aconsegueix un aïllament més complert a la zona del motor i, a través d’un kit d’insonortizació, s’eliminen les fonts de vibració assolint els 97 decibels. La màquina de la neteja viària que s’utilitzava fins ara emetia uns valors superiors als 120 decibels. També s’ha incrementat la capacitat de l’aparell, que ara disposa d’una tolva de 4 metres cúbics.

Imatge: L’alcalde i la regidora de Medi Ambient amb els responsables del servei de neteja comprovant el funcionament de la nova màquina