Platja d'Aro. Diada de l'1 de maig amb el 7è Mercat de primavera, 19a Trobada de puntaires de les Comarques Gironines i 3a Trobada de Col·leccionistes de Plaques de Cava

Platja d’Aro aprofita la jornada festiva del dimecres 1 de maig per celebrar en el marc del Maig Cultural quatre activitats lúdiques a l’aire lliure per a tots els públics. La Plaça de l’Ajuntament acull la 3a Trobada de Col•leccionistes de plaques de cava i taps corona (10–14h). A l’Avinguda del Cavall Bernat la 19a Trobada de Puntaires de les comarques de Girona (10-14 h), i a l’Avinguda de S’Agaró el 7è Mercat de Primavera de productes artesanals i d’alimentació (10–22 h). A mitja tarda també es pot gaudir a la Plaça de l’Ajuntament d’un concert d’havaneres i cançons de taverna amb Els Pescadors de L'Escala (17 h).

En el mercat hi haurà vidre-fussing, corones de flors, xocolata, estris i joguines de fusta, salses, plantes medicinals, embotits, plaques de fusta per a portes, pa, coques artesanes, mel, cera, vi, formatges, minerals, olives, flors seques, xurros, anxoves, espelmes, sobrassada, melmelades, verdures, creps, artesania amb roba, cervesa artesana, bolets i tòfones, garapinyades i fruits secs, ferro forjat, fruits i caramels, anxoves i tonyina, bijuteria, cremes, regalíssia, figures de vidre, herbes medicinals, sabons, té i infusions, encens natural, ceràmica, i conserves.

A la trobada hi participaran més de 400 puntaires de 45 associacions de 36 poblacions de les comarques gironines, però també algunes de Barcelona, Lleida o el sud de França. Hi haurà representació de les viles de Begur, Breda, Caldes de Malavella, Cassà de la Selva, Girona, Hostalric, La Bisbal d’Empordà, La Jonquera, Llafranc, Llagostera, Llarnçà, Lloret de Mar, Maçanet de la Selva, medinyà, Mont-ras, Navata, Olot, Palafrugell, Palamós, Riudarenes, Salt, Sant Hilari Sacalm, Sant Jaume de Llirca, Santa Coloma de Farners, Sils, Torroella de Montgrí, Vall-Llobrega i Vilobí d’Onyar. I també de Barcelona, Bon Pas (França), Esplugues de Llobregat, La Garriga, Malgrat de Mar, Sant Ciprien (França), Sant Hipòlit de Voltregà i Tordera.

Durant la jornada de l’1 de maig també es podrà continuar gaudint de la segona edició de Platja d’Art, una iniciativa que apropa les manifestacions pictòriques al públic general a partir de l’exposició en 33 d’establiments -comerços, hotels, i restaurants–de 15 artistes, de la mà de l’Associació d’Empresaris de Castell–Platja d’Aro i S’Agaró i la regidoria de turisme i comerç de l’ajuntament (del 27 d’abril a l’1de juny). La majoria d’obres estaran a la venda, i una de les obres exposades serà sortejada entre tots els clients dels establiments i serveis adherits a l’entitat. Simultàniament, en els mateixes dates, deu restaurants ofereixen el Menú de l’art (a partir de 20 euros, mínim per a dues persones) que obsequia als comensals amb una litografia del pintor exposat a l’establiment (El Racó, Friends, La Tisana, Alexandra, Don Eduardo, Sa Cova-Hotel NM Suites, Ivan, Forat 19-Golf d’Aro, Hotel Planamar i El Remei).