Girona. L’Ajuntament de Girona implica les entitats en la lluita contra els efectes de la crisi

El Consell Municipal de Cohesió i Serveis Socials crea tres grups de treball centrats en els efectes de l’atur, en la pobresa infantil i en l’àmbit de la salut.

L’Ajuntament de Girona ha creat grups de treball específics per combatre els efectes de la crisi, fent un pas més en el pla de xoc contra la pobresa que s’està portant a terme. Dins el Consell Municipal de Cohesió i Serveis Socials s’han creat tres comissions de treball que tractaran àmbits diferents sobre els efectes de la crisi a la ciutat: l’atur, la pobresa infantil i la salut. La creació d’aquests grups es va acordar a l’última reunió del Consell, celebrada el dijous passat, i estaran formats per les entitats que participen al Consell.
“Hem fet una enquesta amb la participació de les diferents entitats per conèixer i analitzar els efectes de la situació que vivim ara mateix. Els resultats d’aquest breu diagnòstic han permès identificar i compartir les diferents preocupacions i situacions d’urgència social que s’han concretat en la proposta de crear aquestes tres comissions de treball”, ha explicat el regidor de Serveis Socials, Eduard Berloso.
El primer grup de treball, que es va considerar prioritari, tractarà la lluita contra els efectes de l’atur des del punt de vista del suport a les persones i la millora dels sistemes d’atenció i suport social i psicològic a les persones afectades, “davant del que és una de les conseqüències més dramàtiques de la crisi”, tal com ha assenyalat el regidor de Serveis Socials.
El segon grup de treball ha sorgit davant de la necessitat d’abordar els efectes de la pobresa i l’exclusió social, així com la manera com aquests efectes afecten el col·lectiu d’infants. El tercer grup de treball centrarà els seus esforços a articular recursos, serveis i accions en l’àmbit de la salut.