Banyoles. El primer curs d’especialització de la Universitat de Girona que s’impartirà a Banyoles serà sobre els sistemes de qualitat en l’àmbit turístic i comercial

Entre l’extensa formació que ofereix l’Ajuntament de Banyoles enguany s’hi afegeix el primer curs d’especialització de la Universitat de Girona (UdG). Es tracta del curs d’especialització titulat “Sistemes de qualitat en l’àmbit turístic i comercial” organitzat per l’Ajuntament de Banyoles i l’Escola de negocis universitària de la Fundació de la UdG. El curs s’impartirà els divendres a la tarda del 17 de maig al 7 de juliol del 2013 a l’aula Cúpula, al carrer Pere Alsius, de Banyoles.

Han presentat el curs, aquest dilluns al matí, l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer; el director general de la Fundació UdG, Joan Surina; la regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica, Joana Vilà; i el cap de l’àrea de Promoció empresarial de la Fundació UdG, Carles Malaret.

El curs comença amb una part de 5 mòduls formats per la gestió de la qualitat en el sector del turisme i el comerç, la gestió mediambiental, la gestió de satisfacció del client, la qualitat higienicosanitària i la prevenció de riscos laborals. També s’han programat dues taules rodones i una visita a la casa de turisme rural Mas Fuselles que ha implementat en el seu negoci els sistemes de qualitat. La direcció del curs va a càrrec de la professora de Comunicació Audiovisual, Publicitat i Turisme de la UdG, Carmen Echazarreta Soler.

L’Ajuntament de Banyoles organitza aquest curs perquè aposta per la metodologia de treball en qualitat, i pel treball conjunt entre el sector públic i privat amb la finalitat de millorar el servei i l’atenció al visitant així com la fidelització de clients. De fet, és un curs en la línia del projecte Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinació (SITCED) engegat aquest any a Banyoles, i impulsat per l’Ajuntament, amb la participació de 14 establiments, entre públics i privats. En aquest sentit l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha recordat que “a Banyoles ens hem de distingir pel turisme familiar i el turisme esportiu, i amb qualitat”. Per Noguer, “hem de donar eines al sector públic i privat per portar gent a Banyoles i amb un plus de qualitat”.

El director general de la Fundació UdG, Joan Surina, ha manifestat que es tracta d’un curs d’especialització “de qualitat”. Saurina ha destacat que “Banyoles s’afegeix a la formació continuada de la Fundació Universitat de Girona”.

Podeu apuntar-vos al lloc web de la Fundació UdG (http://www.fundacioudg.org). El preu del curs és de 150 euros i aquest projecte està subvencionat pel SOC i el Fons Social Europeu. Hi ha 25 places pel curs.