Llagostera. L’Ajuntament de Llagostera presenta el document del Pla Estratègic de Desenvolupament Local del municipi

El Delegat d’ACC10 a Girona, Ferran Rodero, destaca la importància i necessitat d’aquest tipus de plans

L’Ajuntament de Llagostera ha presentat el document de línies estratègiques del Pla de Desenvolupament Local Llagostera 2020.
L’acte de presentació va tenir lloc al local Social de La Caixa on va participar-hi el delegat d’ACC10 de la Generalitat de Catalunya, Ferran Roderoon va destacar la importància d’aquests plans “per tal de planificar el futur i poder disposar d’un full de ruta”.
Per tal de facilitar l’accés a la informació el document s’ha publicat al web temàtic que s’ha posat en funcionament des dels inicis dels treballs de redacció del Pla on també s’hi poden consultar tots els document de treball i de diagnosi.
Podeu accedir al web des de http://plaestrategic.llagostera.cat
Podeu consultar directament el document de línies estratègiques des de http://plaestrategic.llagostera.cat/pdf/pdl.pdf
El regidor de Promoció Local, Ramon Soler, va explicar que “amb aquesta presentació s’obre ara un període d’exposició pública de 30 dies on tothom qui ho consideri oportú pot fer arribar les seves propostes, suggeriments i al•legacions".
En aquest sentit l’Ajuntament de Llagostera ha habilitat unes urnes per poder recollir propostes i ha creat una bústia de correu electrònic  Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. .

Sobre el Pla de Desenvolupament Local de Llagostera

El projecte té per objectiu potenciar els avantatges competitius del municipi per tal de fomentar l’ocupació i la riquesa local. També es pretén afavorir un procés reactivador de l’economia i la societat local aprofitant els recursos endògens i promovent la cooperació público-privada per fomentar el creixement, l’ocupació i la millora de la qualitat de vida de la població.
El procés d’elaboració del Pla Estratègic es fonamenta en quatre criteris claus: el realisme, la centralitat, la dependència i la integralitat, a més de la participació activa dels diferents agents institucionals, socials i econòmics del territori. En aquest sentit s’han realitzat diversos tallers participatius sectorials amb diversos agents socials, econòmics, territorials i d’altres administracions supramunicipals.
El projecte es va iniciar l’any passat amb una diagnosi que ha servit per analitzar de manera quantitativa i qualitativament la situació actual del municipi a nivell sociodemogràfic, socioeconòmic, d’infraestructures, d’equipaments, entre d’altres.
La redacció del Pla Estratègic de Desenvolupament Local  compte amb el suport  de la Generalitat de Catalunya, a través del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i de la Diputació de Girona.

Imatges: La presentació va comptar amb la participació de Ferran Rodero, delegat d’ACC10 de la Generalitat de Catalunya a Girona.