Platja d'Aro. La policia local de Castell-Platja realitza tres detencions i cinc identificacions a membres de grups organitzats per cometre furts a comerços del municipi

El passat diumenge 21 d’abril una patrulla d’agents de la Policia Local de Castell–Platja d’Aro, en tasques de vigilància per la zona lúdica i comercial del Parc d’Aro, va presenciar un vehicle Alfa Romeo cometent una infracció de trànsit. En donar-li l’ordre d’aturar-se, el cotxe va fugir, però un cop localitzat i requerida la documentació del vehicle i dels tres ocupants, la sala de comandament va informar de diversos requeriments, especialment per delictes contra el patrimoni. En l’escorcoll posterior es van localitzar nombrosos articles de perfumeria i drogueria, procedents de diferents establiments del municipi, valorats en 1.000 euros –que van ser retornats als comerços d’origen- i una bossa de mà amb folre interior per evitar les alarmes dels comerços.

Van ser detingudes per un delicte de furt, i posteriorment traslladades a la comissaria de Mossos d’Esquadra de Sant Feliu de Guíxols, Nicoleta A. R., de 35 anys, Ramona T. S., de 30 anys, i Catalin R., de 37 anys, totes de nacionalitat romanesa. Aquestes tres persones acumulen plegades més de 50 detencions, i una d’elles més de 30. La seva actuació, no és un fet aïllat, sinó una acció realitzada com a grup organitzat que rep encàrrecs externs del tipus de material o gènere que cal manllevar dels establiments perquè hi ha demanda, i que es desplaça des de Barcelona cap a altres localitats per aconseguir-lo.

En la mateixa línia, tres setmanes abans, el diumenge de Pasqua, una patrulla de la Policia Local de Castell–Platja d’Aro, en tasques de prevenció al centre de la població, va observar un vehicle monovolum i a dos persones coneguts pels agents per la comissió de furts, i que ja havien estat identificades uns dies abans. Tenien diversos objectes d’origen comercial encara amb etiquetes i sense possibilitat de demostrar-ne ni la compra, ni la propietat. Posteriorment es van identificar tres persones més a la mateixa zona, també amb bosses amb objectes sense els seus tiquets.

La seva manera d’operar era a partir de la utilització de pantalons amples amb grans butxaques cosides a l’interior, i folrades d’alumini per evitar les alarmes dels establiments, sobretot perfumeries. Es van identificar i instruir diligències per falta de furt a sis comerços del municipi a cinc persones, membres també d’un altre grup organitzat per executar aquest tipus d’accions, en aquesta ocasió procedents de Salt i que es desplacen amb vehicle monovolum a tot la província de Girona, on ja acumulen 80 detencions.

D’altra banda, el 20 d’abril una patrulla d’agents de la Policia Local de Castell–Platja d’Aro va observar dos homes entrant a una caseta abandonada –una antiga immobiliària- situada a la zona propera al Parc d’Aro. Un cop identificats, un d’ells, Savelie L., de 55 anys i natural de Moldàvia, va ser detingut atès que un cop consultats els sistemes informàtics policials, constava un requeriment de crida, cerca i detenció judicial.