Caldes de Malavella. Festa de la Malavella: Esoterisme i misteri d’una llegenda feudal

Pilar Rahola:Pregonera d’honor de la Festa de la Malavella

El proper cap de setmana del 26 al 28 d’Abril Caldes celebra la Festa de la Malavella, una festa sobre l’esoterisme i el misteri de la llegenda de la malvada dona feudal que dóna nom al municipi, de la qual la periodista Pilar Rahola en serà la pregonera d’honor.

L’àrea de Turisme de l’Ajuntament de Caldes de Malavella en col∙laboració amb la comissió de la Festa de la bruixa Malavella han preparant un complet programa d'activitats de tres dies, del 26 al 28 d'abril, amb l'objectiu de promoure la llegenda de la Malavella així com donar a conèixer el patrimoni intangible caldenc, la seva història i les seves tradicions.

La programació inclou actes consolidats com el mercat nocturn esotèric, demostració d’oficis antics, degustació de pòcimes, representació de la llegenda en la Dansa de la Malavella (amb més d’un centenar de participants), el ball de l’Hereu Riera, gegants, disfresses, un sopar medieval de graelles i calders, actuacions musicals i el Ball de bruixes i bruixots.

Enguany els actes comencen el divendres amb el pregó de la Malavella de l’Any, que en aquesta edició serà la periodista Pilar Rahola, el nomenament de les tres Malavelles d’honor caldenques (que celebren el seu 65è aniversari) i una actuació amb danses medievals. I finalitzen el diumenge amb la pujada a Sant Maurici i al Castell, acompanyant la geganta “La Malavella”, on hi haurà una explicació històrica.

Durant tot el cap de setmana, els restaurants de l’Associació de Comerç oferiran la Ruta de la Bruixeta, i menús temàtics.

En definitiva, un cap de setmana màgic envoltat de la llegenda de la Malavella.

L’organització ha preparat un pla alternatiu en cas de pluja que es pot consultar a la pàgina web de la festa www.festadelamalavella.com