Girona. Girona rep la placa d’honor del Consell d’Europa

Girona ha rebut la placa d’honor del Consell d’Europa amb motiu del foment de l’ideal europeu de la ciutat. Aquest reconeixement valora tant la tasca de l’Ajuntament com la de les institucions, la dels agents locals i la dels ciutadans i ciutadanes de Girona en el desplegament d’iniciatives, d’accions i de projectes en àmbits diversos, contribuint al reforçament dels lligams i del sentiment de pertinença europea, que són els objectius que els Premis d’Europa promouen. L’acte de lliurament del guardó es farà el dia 10 de maig, coincidint amb la commemoració del Dia d’Europa a la ciutat. El president de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa, Jean Claude Mignon, lliurarà el premi a l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont. A l’acte també hi assistirà el secretari general de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa, Wojciech Sawicki.

L’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa va instituir els Premis d’Europa el 1955 i s’atorguen de manera anual. S’adrecen a ciutats i pobles europeus amb experiència d’agermanaments i amb implicació activa en el desenvolupament de relacions amb altres ciutats. Els premis consideren quatre distincions, a les quals es concorre successivament: el diploma europeu, la bandera d’honor, la placa d’honor i el Premi d’Europa. La ciutat de Girona va rebre el 1984 la distinció de la bandera d’honor del Consell d’Europa, pas previ per poder optar a la placa d’honor amb la qual ha estat guardonada ara.

El Premi d’Europa, al qual podrà optar la ciutat de Girona en properes edicions, és la distinció més alta que es pot atorgar a una ciutat europea per les seves accions en l’àmbit europeu. Aquest 2013 el Premi d’Europa s’ha atorgat a les ciutats d’Altötting, a Alemanya, i de Tata, a Hongria. A més, també s’han concedit onze plaques d’honor, 18 banderes d’honor i 26 diplomes europeus. Podeu consultar la llista de premis al següent web.