Platja d'Aro. El Casal Júniors de Castell-Platja d’Aro publica el segon número de la revista “Q passa!” en versió digital

L’han ideat i creat col•lectivament un grup de noies i nois de 1r i 2n curs d’ESO

La regidoria d’infància i joventut de l’Ajuntament de Castell–Platja d’Aro publica el segon número de la revista Q Passa! en versió digital allotjada a la web del ciutadà (http://ciutada.paltjadaro.com). Escrita col·lectivament i coordinada per les noies i nois Casal Júniors de Castell-Platja d’Aro, de 12 a 14 anys (1r i 2n d’ESO), va néixer, ara fa un any, com una proposta educativa i de lleure amb els objectius de fomentar l’expressió escrita i gràfica, participar en extraescolars de caire acadèmic, i donar a conèixer les activitats que es duen a terme en el Casal Júniors. En el projecte hi ha participat una desena d’adolescents, que han coordinat les diferents seccions de la revista, han redactat la majoria dels articles, i han elaborat els reportatges fotogràfics amb el suport del seu equip educatiu i de l’Àrea de comunicació de l’ajuntament.

El Casal Júniors es desenvolupa durant el curs acadèmic, d’octubre a juny, tres tardes cada setmana a la Casa Lila de Platja d’Aro, i esdevé un servei municipal de lleure educatiu per a noies i nois de 1r i 2n curs d’ESO (de 12 a 14 anys) amb l’acompanyament d’un equip educatiu format per dos monitors. El Casal Júniors desenvolupa activitats diàries diverses (lleure, noves tecnologies, assemblees, gimcanes, torneigs..) i també d’extraordinàries (concursos, teatre, creació d’un programa de televisió, projectes de voluntariat, cinefòrums, cursos formatius), així com tallers (salut, cuina, creatius, etc), activitats esportives, l’Espai de l’estudiant (dedicat a l’estudi i per fer-hi deures i treballs), i una gran activitat cada trimestre (acampada, excursions, colònies, celebració del Nadal o el Carnaval...). Com a novetat, aquest curs, s’ha iniciat un Grup de Prejúniors per a noies i nois de 5è i 6è de Primària.

L’oferta de lleure educatiu de caire municipal es completa en el tram d’edat de 3 a 10 anys amb la Casa Lila (de P3 a 4t de Primària), un servei que també es desenvolupa durant tot el curs acadèmic (amb opció d’apuntar-s’hi dos, tres o cinc dies cada setmana) com a ludoteca i espai de joc amb un programa tant d’activitats dirigides per a infants com de caire familiar. Per a les noies i nois de 15 a 29 anys s’ofereix el Casal Jove, també durant tot el curs escolar, un espai de lliure accés – sense inscripció prèvia, però amb un equip educatiu de suport -  situat al Palau d’Esports i Congressos de Platja d’Aro. L’oferta de serveis municipals per a joves es completa amb el Punt d’Informació Juvenil (PIJ) i el Punt Jove de Salut (PJS), ambdós situats també al Palau d’Esports i Congressos.