Santa Coloma de Farners. Santa Coloma de Farners fa aquest dijous una Marató de Lectura en el marc de l’Any Espriu

Amb aquesta activitat es tanquen els actes de Sant Jordi 2013 a la capital de la Selva

La marató de lectura es farà a la Biblioteca Municipal Joan Vinyoli a partir de les 08:00 h i fins a les 20:00 h. Hi participaran els centres escolars de la població, les entitats i associacions, els representants polítics de l’Ajuntament i tothom que de manera espontània vulgui sumar-s a la marató. Des del passat 23 de febrer, Santa Coloma de Farners està fent un seguit d’activitats en el marc de l’Any Espriu. Salvador Espriu va néixer a Santa Coloma de Farners l’any 1913 i en aquest centenari s’han programat activitats cada mes fins a finals d’any per recordar l’obra i la figura de qui va ser proclamat Fill Predilecte de la Ciutat.

Guanyadors de la cinquena edició del Concurs de Narració curta Sant Jordi 2013
Coincidint amb la Diada de Sant Jordi es van lliurar els premis d’aquest concurs literari convocat des de la Regidoria d’Ensenyament. Enguany, s’hi han presentat 123 treballs, 94 dels quals pertanyen a les categories tancades als alumnes dels centres escolars de Santa Coloma de Farners i 29 treballs van ser presentats en la categoria oberta a tothom, a partir de 18 anys.

Els guanyadors són:
Categoria G per a majors de 18 anys
1r premi: Frederic Caminals amb l’obra “La fi del barroc”
Premi a la millor narració local: Joan Pubill Brugués amb “ L’experiència ja viscuda de Llàtzer”

Categoria F
1r premi: desert
2n premi : Emma Pubill Brugués amb “Carta d’un anarquista”

CATEGORIA E
1r premi: Mariona Garcia Planiol amb “Somnis espantats”
2n premi: Cristina Husillos Rojas amb “Tot millorarà”

CATEGORIA D
1r premi: Georgina Torra Guixeras amb “Llàgrimes de sang”
2n premi: Marina Cabús Roura amb “La nina de neu”

CATEGORIA C
1r premi: Sergi Calduch Teruel amb “El príncep dels núvols”
2n premi: Lara Roura Moreno amb “La coloma viatgera”

CATEGORIA B
1r premi: Anna Torra Guixeras amb “Felicitat”
2n premi: Clara Pernal Serrano amb “La rateta Marcela”

CATEGORIA A
1r premi: Arnau Roca Puig amb “La terra, el sol i la lluna”
2n premi: Satinka Rueda Mestras amb “La gata i la piruleta”

Els premis per a les categories d’alumnes dels centres d’ensenyament consisteixen en un lot de llibres per a cada guanyador, mentre que els premis per a majors de 18 anys tenen una dotació econòmica de 400 € per al primer premi i de 200€ per a la millor narració local.