Blanes. Blanes aposta pels nous talents d’artistes

Casa Saladrigas allotja des d’aquesta setmana una exposició col·lectiva dels joves artistes emergents Artur Serra, Cristina Espinosa, Albert Juárez i Sara Montroig

Coincidint amb una de les festes culturals per excel·lència com és la Diada de Sant Jordi, l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Blanes ha inaugurat a Casa Saladrigas una exposició que aplega les creacions de quatre artistes de la comarca: Artur Serra, Cristina Espinosa, Albert Juárez i Sara Montroig. L’objectiu és donar visibilitat i projecció a aquests talents emergents, ja que cap d’ells es dedica encara al món de l’art a nivell professional.
A partir d’aquí, el què es va plantejar va ser una mostra col·lectiva de joves artistes, la millor manera de recollir diferents inquietuds i sensibilitats per poder donar una visió el més amplia possible dels interessos i la creativitat que hi ha actualment bullint al territori. Es tracta d’autors novells que tot just s’estan iniciant ara en el món de l’art, per tant també és una manera de promocionar-los perquè el seu talent es doni a conèixer a través de la seva obra en un espai tan singular com és Casa Saladrigas.
L’exposició col·lectiva de joves artistes -dos d’ells, de Blanes- es podrà visitar fins el 18 de maig amb el següent horari: de dimarts a dissabtes de 10 a 13 h i de dijous a dissabtes de 17 a 20 h.

Artur Serra
Actualment està estudiant Belles Arts a la Universitat de Barcelona i ja ha participat en diverses exposicions col·lectives a Barcelona, una d’elles al Centre Cívic La Farinera del Clot. També ha protagonitzat la mostra individual Fos en llum a l’Escola de música i dansa MiD de Palafolls i Animales Polares a Barcelona.
Pel que fa a publicacions, es va encarregar de la imatge de portada d’As time goes by, Mentis: Paderborn (Alemanya) l’any 2011 i documentació d’obra a Libro Essegi, Edizioni Essegi: San Michele (Itàlia) l’any 2009.

Cristina Espinosa
Aquesta jove creadora viu l’art amb una intensitat que la duu a presentar-se amb un currículum escrit imaginativament: Vaig deixar de ser mar per convertir-me en onada, a vegades estic viva, a vegades estic morta, però el meu cos sempre està, i buscant sense saber somnis que són per a mi, per compartir.
L’any 2010 va quedar classificada al segon lloc al concurs de logotips que va organitzar l’Associació Estimem les Ermites de Blanes per cercar la imatge que des de llavors la identifica.

Albert Juárez
Estudiant d’Història de l’Art, davant la pregunta de si se sent artista, el jove creador blanenc explica que encara avui dia busca una resposta i que, en tot cas, el què si se sent és un pintor profundament enamorat de l’art arrossegat per la necessitat de comprendre’l millor.
La seva vocació la va descobrir de ben petit: des dels 8 anys dibuixa i pinta mogut per una pulsió interior que l’impulsa a definir la seva producció de la següent manera: No cerco un sentit a la meva pintura, cerco un sentit a qui sóc jo envers la pintura i com l’entenc.

Sara Montroig
Les seves arrels formatives beuen tant de les classes particulars del pintor paisatgista gironí Francesc Soler, com de l’Escola de Ceràmica de la Bisbal de l’Empordà, l’Escola d’Art d’Olot -amb tècniques en arts escultòriques que la van dur també a Suïssa- i també de la Universitat de Girona.
La seva afició al món de la pintura arrenca des de la seva infantesa, tot i que confessa que no va ser fins a l’adolescència, a través de les classes de Francesc Soler, que no va poder fer realitat la plasmació de la seva sensibilitat pictòrica a la tela. A l’hora de definir les seves creacions, Sara Montroig explica: El meu treball pictòric intenta recollir la sensibilitat i la puresa del món de la natura a partir d’imatges fotogràfiques mitjançant la captació de la bellesa en els seus detalls.