Platja d'Aro. Castell-Platja d'Aro lliure els premis de batxillerat del curs 2011-2012 als alumnes de l'institut Ridaura en motiu de la diada de Sant Jordi

Avui dimarts 23 d’abril, diada de sant Jordi, s’ha celebrat la dotzena edició del lliurament dels Premis de batxillerat impulsats pels ajuntaments de Castell–Platja d’Aro i de Santa Cristina d’Aro, que guardonen els alumnes de l’Institut Ridaura de Castell d’Aro que assoleixen els estudis de 2n de batxillerat. Una iniciativa que enguany ha reconegut a 14 noies i nois del municipi i deu de Santa Cristina d’Aro, que van finalitzar amb èxit els seus estudis el curs passat 2011-2012 amb 300 euros a cadascun. També s’ha lliurat el guardó al millor treball de recerca de la promoció amb un premi extraordinari de 210 euros, i un reconeixement al millor expedient acadèmic de 2n de batxillerat amb 600 euros.

Concretament enguany aconsegueixen aquest guardó els i les alumnes de Castell–Platja d’Aro Cristina Aceta Moreno (també premiada amb el millor expedient acadèmic), Elisabeth Alarcón de Pablos, Jainaba Bayo Bayo, Cristina Bustos Adamuz, Sergi Cambrón Bustos, Laura Castillo Garcia, Juan Ignacio Colombo, Hanan El Hamdaoui Zakaki, Kevin Fernández Calvo, Eduard Formatger Tauriz, Alejandro Galvez Hernández, Akim Khobotov, Lídia Rodríguez Navarro, i Alex Saez Martín. Els guardons, pioners en el seu àmbit, pretenen incentivar els alumnes residents als dos municipi a ser curosos en els seus estudis, i animar-los a continuar la seva formació en nivells complementaris o superiors al batxillerat. La iniciativa està consensuada pels dos consistoris, el claustre de professors del centre educatiu i l’Associació de mares i pares d’alumnes.

En motiu de la diada, ahir 22 d’abril la Biblioteca Mercè Rodoreda va celebrar la primera Revetlla de Sant Jordi, conjuntament amb altres biblioteques d’arreu del país, amb la projecció de la pel•lícula Midnight in Paris de Woody Allen, amb col•laboració de l’Associació Arocinema. Aquesta tarda hi haurà una nova edició de L’Hora del Conte (18 h) –per a infants a partir de 4 anys- amb l’espectacle La llegenda de Sant Jordi i altres trifulgues a càrrec de la Cia. Cesc Serrat “Rondallaire” i Isaac Elies; i tot seguit es lliuraran els premis del 17è Concurs de dibuix infantil Sant Jordi i del 3r Concurs literari Cartes d’amor... o no!.

El dijous 25 d’abril s’hi faran públics els guardons del 13è Concurs literari per a gent gran (17 h), amenitzat amb la proposta Toni Subirana canta Josep Maria de Segarra. Darrerament, el divendres 26 d’abril a sala  polivalent de l’Institut Ridaura s’hi farà el Concurs Pensem Fort (10-12 h), a l’estil del programa televisiu El gran dictat (definir paraules, ordenar correctament frases o lletrejar mots diversos) Una proposta inclosa en el Pla per a l’Excel•lència Educativa de la Vall d’Aro, i per això hi participaran equips d’alumnes de les escoles Pedralta, Els Estanys, Fanals d’Aro i Vall d’Aro de 3r i 6è de Primària, i hi exerciran de presentadors alumnes de l’institut.