Blanes. Blanes viu amb intensitat la diada de Sant Jordi amb una cinquantena de parades de llibres i roses

Més d’un miler de nens i nenes han participat durant aquests dies als tres tallers que s’han fet en motiu de la campanya promocional endegada per l’Ajuntament en motiu de la diada de Sant Jordi

Com és habitual cada vegada que se celebra la diada de Sant Jordi, els carrers de Blanes s’han omplert de parades de llibres i roses a càrrec de diverses entitats, associacions i establiments que habitualment ja venen aquests productes. Centenars de persones han passejat al llarg de tot el dia cercant algun dels dos elements típics d’aquesta jornada, o bé per adquirir els productes d’artesania i altres elements que es podien trobar a les parades.

També s’han pogut veure força grups d’escolars que han aprofitat el bon temps que ha fet avui per anar a donar una volta per les parades de Sant Jordi. Igual que en anteriors diades de Sant Jordi, la Policia Local de Blanes ha tallat circumstancialment el carrer Ample al trànsit rodat durant les hores de major afluència de vianants per major seguretat i tan sols ha permès l’accés del transport públic de viatgers.

D’altra banda, per garantir que aquesta mesura no perjudiqués la circulació de vehicles al centre del municipi, dos agents de la Policia Local han estat amatents per resoldre qualsevol situació tant a la confluència del passeig de Mar amb el carrer Ample com a la plaça de Catalunya.

Pel que fa al nombre de parades que hi ha hagut avui a Blanes en motiu de Sant Jordi, l’Ajuntament ha registrat enguany la petició de 47 parades que s’han instal·lat majoritàriament al centre del municipi, tot i que també n’hi havia a d’altres barris com ara a La Plantera, Ca la Guidó o al Port, entre d’altres.

La major part de parades, amb un total de 28, estaven organitzades per entitats culturals, juvenils, esportives, socials i del món de la salut. També n’hi havia que estaven regentades per associacions de mares i pares d’alumnes de diversos centres escolars, així com d’escoles bressol i altres ens relacionats amb el món de l’educació que hi ha a la vila. Per últim, cal destacar la participació d’un dels departaments de l’Ajuntament de Blanes, l’Arxiu Municipal, així com les parades que han instal·lat els comerços que habitualment ja es dediquen a vendre llibres i roses.

Precisament per promoure les llibreries i floristeries del municipi, enguany l’Ajuntament ha sumat esforços amb aquest sector comercial i ha impulsat una campanya de promoció en motiu de la diada de Sant Jordi. La campanya ha inclòs com a principal eix el disseny d’un díptic del qual s’han editat 8.000 exemplars i que ha inclòs un mapa amb l’adreça i localització d’aquests establiments.

Per donar un al·licient afegit a la campanya, l’Ajuntament també ha organitzat diverses activitats relacionades amb la diada de Sant Jordi que han completat les que ja s’havien programat en motiu d’aquesta jornada. Una d’aquestes activitats afegides han estat tres tallers adreçats al públic infantil que han comptat amb la participació de més d’un miler de nens i nenes en total.

El primer taller es va fer dissabte a la tarda al passeig de Dintre amb el grup Diverta, mentre que els altres dos es van fer diumenge al barri de La Plantera i ahir dilluns a Els Pavos, davant de l’escola Quatre Vents. Aquests dos darrers tallers van anar a càrrec de l’Agrupament Escolta i Guia Pinya de Rosa.