Platja d'Aro. Platja d'Aro celebra el proper diumenge 28 d'abril l'històric aplec de Sant Marc amb el clàssic concurs d'arrossades

Platja d’Aro celebra el diumenge 28 d’abril una nova edició del clàssic i tradicional Aplec de Sant Marc, que se celebra a Fanals d’Amunt, nucli originari de la vila. Enguany l’activitat s’iniciarà el dissabte 27 a la tarda amb una acampada, seguida dels concerts acústics a càrrec dels grups Rock in Chair i Toni Cayena (21 h). Diumenge 28 d’abril l’activitat començarà amb una caminada fins a l’ermita de Fans d’Amunt (10 h), apta per a totes les edats per l’itinerari de la Font del Gat i que s’iniciarà a la Masia Bas de Platja d’Aro. En el paratge de l’aplec hi haurà un espectacle per a infants a càrrec de Som Rius i Moneli – Animators Clowns (13 h), dinar de germanor (14 h), i el 29a Concurs d’arrossades (14.30 h) que cal elaborar íntegrament a la plaça amb foc de butà.

A mitja tarda hi haurà jocs de cucanya per als més petits una olimpíada per a grans (16 h), audició de sardanes amb la cobla Cervianenca (17.30 h) i el lliurament de premis i la tradicional rifa del xai a la mitja part, abans del fi de festa amb cremat popular (19.30 h). Hi haurà servei gratuït de taules i cadires. Organitza l’entitat local Centre l’Avenir Fanalenc (www.cafplatjadaro.cat) amb el patrocini de la regidoria de turisme de l’Ajuntament de Castell–Platja d’Aro i la col•laboració de diversos establiments comercials.

L’origen de la festivitat de Sant Marc és incert, però hi ha qui afirma que l’Aplec forma part de les tradicions d’arrel prehistòrica que l’Església va cristianitzar. A Sant Marc se l’ha invocat tradicionalment perquè protegeixi les collites més avançades, tant de les inclemències meteorològiques com dels atacs d’alguns insectes i altres plagues. L’espai de celebració de l’Aplec es troba situat als estreps de les Gavarres, envoltat de les antigues masies que formaven el primitiu nucli rural de Fanals d’Amunt, en un clar entre boscos i camps que és conegut com a plaça de Sant Marc, segurament per raó que antigament devia fer les funcions d’una veritable plaça. Curiosament però, malgrat el nom de la festivitat, no hi ha pels voltants, cap ermita o església dedicada a Sant Marc.