Calella. El Club de lectura infantil “Els Tronxariures” de la Biblioteca Can Salvador de la Plaça rep un premi “Maria Moliner”

Aquests premis tenen com a objectiu promoure la lectura entre tots els col·lectius socials, especialment entre nens i joves, que constitueixen la base dels futurs lectors adults

El divendres 13 de gener de 2012, va néixer a la Biblioteca can Salvador de la Plaça, el Club de lectura infantil, poc després batejat pels propis usuaris com “Els Tronxariures”. Aquest club format per una quinzena de nens i nenes entre 9 i 12 anys es reuneix cada divendres de 6 a 7 de la tarda a la planta baixa de la Biblioteca i comparteixen la lectura d’un llibre i tota classe d’activitats al seu voltant.

Des del “Ministerio de Educación Cultura i Deporte” dins del Pla de Foment de la Lectura, es donen els premis “Maria Moliner” a un total de 300 biblioteques d’arreu de l’Estat Espanyol, que reben lots bibliogràfics formats per 200 llibres infantils i juvenils, seleccionats entre les novetats de cada any. Aquesta Campanya d'animació a la lectura és un concurs dirigit als municipis de menys de 50.000 habitants per premiar els millors projectes o activitats de dinamització lectora desenvolupades en les seves biblioteques, amb l'objectiu de promoure la lectura entre tots els col·lectius socials, especialment entre nens i joves, que constitueixen la base dels futurs lectors adults.

Felicitats a la Biblioteca Can Salvador de la Plaça i a tots els nens i nenes Tronxariures.