Tossa de Mar. Restauraran la muralla de la Vila Vella de Tossa, una de les icones de la Costa Brava

Es signarà un conveni entre Ajuntament de Tossa, Institut Català del Sòl i Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

Les obres tindran un cost de 120.000 euros, començaran després de l’estiu i es preveu que estiguin enllestides en un parell de mesos

L’alcaldessa de Tossa, Gisela Saladich, signarà en els propers dies un conveni amb el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, i el conseller de Territori, Santi Vila, per a posar en marxa les obres de restauració de la muralla de la Vila Vella de Tossa, una de les icones de la Costa Brava i protegida com a Bè Cultural d’Interés Nacional (BCIN) en la categoria de monument històric.

Les obres, que seran executades per l’Institut Català del Sòl (INCASOL) en aplicació de l’1% cultural, tindran un cost de 120.000 euros i consistiran en la restauració del tram exterior de la muralla encarat a la platja gran, concretament des d’una de les torres situades a l’extrem nord-est fins a la torre d’en Joanàs. El cost de les obres es repartirà entre l’INCASOL i l’Ajuntament de Tossa, finançant 60.000 euros cada una de les parts.

Les obres començaran després de l’estiu i es preveu que estiguin enllestides en un parell de mesos.

Aquest conveni entre Ajuntament de Tossa, INCASOL i Departament de Cultura es portarà a aprovació en ple extraordinari demà dimecres. Entre els altres punts de l’ordre del dia del ple destaca l’aprovació de les tarifes per a l’any 2013 del servei municipal d’aigua (amb una puja d’un 2,9% a aplicar a partir de l’1 de juliol); l’adjudicació de l’explotació dels serveis a les platges o l’acceptació d’una subvenció per als sosteniment del funcionament de l’escola de música.