Banyoles. Avança el projecte SICTED amb l’objectiu de tenir a Banyoles establiments i serveis amb el segell de qualitat turística en destinació

Aquest dilluns al matí la regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica, Joana Vilà, ha fet un balanç dels tres primers mesos del projecte Sistema integral de qualitat turística en destinacions (SICTED). A Banyoles hi estan participant 10 establiments privats (allotjaments, activitats, comerços i restauració) i del sector públic hi ha el Museu Darder, el Museu Arqueològic, l’Oficina de turisme de Banyoles i el Consorci de l’Estany. Tanmateix, el projecte continuarà per nous establiments que s’hi vulguin apuntar el 2014.

S’han convocat quatre sessions formatives, tres assistències tècniques i dos tallers col·lectius. Precisament, aquest dilluns s’ha impartit la quarta sessió formativa sobre la planificació de millora i la seva execució. Les visites tècniques es fan in situ a l’establiment i posteriorment hauran d’aplicar les millores necessàries, si és el cas, per aconseguir el segell.

L’Ajuntament de Banyoles pretén treballar conjuntament amb el sector públic i el sector privat per promocionar el turisme. També, es volen proporcionar els recursos necessaris als establiments perquè assoleixin la distinció amb l’objectiu que la ciutat i els establiments siguin reconeguts per la seva qualitat turística.

Els establiments i serveis han de complir amb els manuals de bones pràctiques. Per exemple, a l’Oficina de turisme de Banyoles s’ha analitzat si el personal parla idiomes, si el material turístic és l’adequat, si hi ha un horari, si el personal porta uniforme... Pel que fa al sector privat, es dediquen molts esforços a l’atenció al client i els sistemes interns per millorar l’eficiència i l’eficàcia del negoci.

Banyoles adherit al projecte SICTED

L’Ajuntament de Banyoles es va adherir al projecte Sistema integral de qualitat turística en destinacions (SICTED) i és l’ens gestor per construir tot el projecte a Banyoles i aconseguir per la ciutat el segell de qualitat turística en destinació. El projecte SICTED va néixer l’any 2.000 i actualment hi ha 145 destinacions a l’Estat espanyol, 15 a Catalunya i a les comarques gironines en formen part el Baix Empordà i Sant Hilari Sacalm. És promogut per l’Institut de Turisme d’Espanya i la Federació espanyola de municipis i províncies, i l’atorga la Secretaria d’Estat de Turisme i Comerç.

El SICTED treballa amb l’objectiu de que els establiments de turisme i de comerç de Banyoles hi vulguin apostar perquè els seus establiments siguin reconeguts amb la destinació de qualitat turística, amb la finalitat de satisfer al visitant, fidelitzar-lo i alhora captar més flux de visitants i, per tant, augmentar les vendes. En aquest projecte hi participa tant el sector públic com el privat. El sector privat inclou als establiments i serveis vinculats al món del turisme i del comerç. Una vegada superat els passos el projecte SICTED ofereix el segell de qualitat turística en destinació.

Imatge: sessió formativa amb els establiments i serveis que volen aconseguir el segell de qualitat turística en destinació (Ajuntament de Banyoles)