Begur. L’escriptor Jordi Boladeras guanya el premi de narrativa Vila de Begur

El guanyador del Concurs de Cartells de la Fira d’Indians és Josep Isern

Jordi Boladeras i Sancho va guanyar aquest diumenge 21 d’abril el 28è Premi Vila de Begur de Narrativa Curta amb l’obra Les lleis de la reflexió. Boladeras, nascut a Sant Vicenç dels Horts el 1960, ha publicat diversos llibres de poesia, de relats i també novel•les com L’intrusista.
El jurat format per Rosa Neras, Adrià Pujol i Miquel Martín va destacar també l’obra Fora de catàleg, de Joan Morera Morales, que va quedar finalista. Enguany s’han presentat a la convocatòria 22 escrits.
Al llarg de l’acte, amenitzat per la Coral l’Esparver, es va procedir també al lliurament del V Concurs de Cartells de la Fira d’Indians, que va guanyar l’artista Josep Isern amb l’obra del títol Aniversari Cubà.
Aquest cartell serà la imatge de la propera Fira d’Indians que es portarà a terme els propers 6, 7 i 8 de setembre i que tindrà com a fil conductor els 10 any de Fira d’Indians.
La convocatòria d’enguany ha registrat una participació de 23 originals provinents d’arreu dels Països Catalans.
Pel que fa al Premi Vila de Begur de Narrativa curta son convocats amb la intenció de fomentar la llengua catalana i normalitzar-ne el seu ús, va néixer el 1986 el Premi Sant Jordi de Contes. Gràcies a l’empenta dels organitzadors i dels membres del jurat, així com a la implicació de les escoles del municipi, aquest certamen literari es va anar refermant i es va convertir en un esdeveniment cultural.

L’any 2005, coincidint amb XX edició del premi, l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Begur va decidir donar-li una nova orientació. Es tractava d’obrir una nova etapa que tenia com a màxim objectiu elevar el nivell i el reconeixement d’aquest concurs literari. Es pretenia, doncs, crear un premi de referència que apostés per la qualitat i el rigor, i que permetés al mateix temps descobrir nous talents en l’àmbit de la literatura catalana. Algun dels autors premiats són avui escriptors consolidats, com ara Borja Bagunyà, Jon Viñaspre o Miquel Martín.

Des de l’Ajuntament de Begur, també s’ha fet un esforç per tal d’augmentar la dotació econòmica del premi i la seva projecció. El certamen va  passar a anomenar-se Premi Vila de Begur de Narrativa Curta i s’ha dividit en dues categories i dos jurats. Per una banda la categoria infantil i juvenil i, per l’altra, la categoria adulta.

Pel que fa a la categoria infantil i juvenil hi poden participar tots els nens i nenes nascuts o residents a Begur o que estiguin cursant educació primària a l’Escola Dr. Arruga de Begur o l’Escola Olivar Vell d’Esclanyà. La participació queda oberta a tots els estudiants que estiguin cursant l’ESO o bé tinguin entre 16 i 17 anys.
La temàtica és lliure, el gènera és la narració amb llengua catalana.

Pel que fa a la categoria adulta, els participants han d’ésser majors d’edat, les obres han de ser inèdites i amb una extensió màxima de 30 fulls. La temàtica, com a la categoria infantil i juvenil, també és lliure i el gènere és la narració amb llengua catalana.