Llagostera. Llagostera aprova un pressupost d'11 milions d'euros pel 2017, un 27,3% més que l'any anterior

Es destinen 2.699.464,00 € a inversions i 1.213.042 € a despeses de caire social

El Ple de l'Ajuntament de Llagostera, celebrat aquest dimecres 21 de desembre ha aprovat inicialment amb els vots favorables de CiU i en contra d'ERC i d'AxLL el pressupost general i la plantilla de personal per a l'any 2017.

En aquest sentit, el pressupost consolidat és  d' 11 milions d'euros, dels quals el 86,1% correspon al pressupost de l'Ajuntament, l'11,2% al Patronat Residència Josep Baulida,  i el 2,7% al Patronat Municipal d'Esports.

Cal destacar que pressupost augmenta en 2 milions d'euros, fet que significa un increment del 27,3% respecte al pressupost de l'any anterior.

El regidor d'Hisenda Ramon Soler (CiU), va explicar que l'àrea que més s'incrementa és la destinada al Pla de Barris, que augmenta 1.334.442 euros per poder fer front a les inversions que estan subvencionades al 75% per la Generalitat de Catalunya i que s'haurien de poder executar durant el proper any i mig. Soler va destacar també que 'el pressupost que s'ha portat a aprovació contempla 1.213.042 euros, (el 18,21% del pressupost ordinari) a despeses de caire social destinades a les persones'.

2.699.464,00 € destinats a inversions

Si bé, la majoria d'inversions estan vinculades a l'execució de les actuacions previstes el en Pla de Barris, el regidor d'Hisenda Ramon Soler va explicar que hi ha inversions pensades també fora del nucli antic i àmbit del Pla de barris com per exemple la urbanització del carrer Indústria, així com el condicionament de carrers de l'eixample l'ampliació de la pista d'skate,  el mur entre la zona verda i l'escola Lacustària, i les actuacions sorgides del procés participatiu, que encara es manté obert.

En el capítol d'inversions cal destacar, entre altres, per la seva quantia  les següents actuacions:

-        Arranjament d'espais públics dins l'àmbit de Pla de Barris: actuacions als carrers Sant Feliu, Joan Maragall, Onze de setembre, Marina, Lacustària i Baixada de la Costa.

-        Connexió amb l'Avinguda Canigó

-        Urbanització sector SUD-10

-        Ampliació de la deixalleria

-        Instal·lació de grades cobertes al camp de futbol

-        Dinamització turística i comercial amb la instal·lació de  panells informatius

Per a fer front a totes les inversions es preveu fer ús d'un préstec de 750.000 euros, principalment per cobrir les inversions del Pla de Barris, que estan subvencionades en un 75% per la Generalitat de Catalunya.

Soler va recordar que el percentatge d'endeutament de l'ajuntament és del 29% dels recursos ordinaris, molt per sota del límit legal situat en el 110%.