Platja d'Aro. La biblioteca Mercè Rodoreda programa dues conferències del 'Cicle Salut i Societat' els divendres 19 i 26 d'abril

La Biblioteca Mercè Rodoreda de Platja d’Aro programa dues de les conferències del cicle Salut i societat, organitzades per la Càtedra Martí Casals de Medicina i Salut en l’Àmbit Rural conjuntament amb l’Espai del Metge i de la Salut Rural. La primera, el divendres 19 d’abril a les 19.30 h al Castell de Benedormiens de Castell d’Aro a l’entorn de l’obra Morfina. Relats d’un jove metge, de Mikhaïl Bilgàkov, a càrrec del poeta i traductor del volum Jaume Creus, amb la col•laboració del Club de Lectura de la biblioteca. La segona, el divendres 26 d’abril a les 19.30 h a la mateixa Biblioteca Mercè Rodoreda, amb la proposta El nen i l’esport. Avantatges i inconvenients, a càrrec del Dr. Miquel Rissech. Ambdues xerrades són gratuïtes i d’entrada lliure.

Per la proximitat de la diada de Sant Jordi i amb la participació dels tres clubs de lectura de les biblioteques de la Vall d’Aro, la primera xerrada introdueix, també la literatura en el cicle Salut i Societat. L’obra Morfina. Relats d’un jove metge (Edicions de 1984), és un recull de relats que es situen a la Rússia de l’any 1917, amb la revolució del país a punt d’esclatar, i que inclouen algunes de les observacions més personals i interessants del seu l’autor, Mikhaïl Bulgàkov, sobre la joventut, l’aïllament i el progrés, i on plasma els dubtes sobre la pròpia competència i la immensa càrrega de responsabilitat que experimenten els metges joves de les zones rurals.

En la segona xerrada, El nen i l’esport. Avantatges i inconvenients, es tractarà sobre la importància del moviment en el desenvolupament corporal, cerebral i motriu de l’infant. També sobre el número d’hores que cal realitzar-lo, la necessitat de fer esport extraescolar, les malalties congènites i adquirides, i les recomanacions i resolució de dubtes i pors sobre la salut i l’esport dels fills. Conferència a càrrec del Dr. Miquel Rissech, consultor sènior de Cardiologia Pediàtrica de l’Hospital Sant joan de Déu de Barcelona, i consultor de cardiologia pediàtrica del Centre Mèdic Teknon de Barcelona i de la Clínica Bofill de Girona.
A finals de 2005 es va constituir entre els tres municipis de la Vall d’Aro; Santa Cristina  d’Aro, Castell-Platja d’Aro i Sant Feliu de Guíxols, una Comunitat de municipis per a la gestió de l’Espai del Metge Rural, situat al Museu d’història de Sant Feliu de Guíxols. Aquest espai exposa la situació sanitària i els condicionants de la salut a la Vall d’Aro, mostrant els aspectes que han caracteritzat l’acció d’aquests metges i metgesses de poble. Conjuntament amb la Universitat de Girona també s’ha creat la Càtedra Martí Casals de medicina i salut en l’àmbit rural, amb seu a Sant Feliu de Guíxols, i que promou actes acadèmics i formatiu.