Banyoles. Els catedràtics Luís Miguel Ruiz Pérez i Daniel Bouthier, protagonistes del III Seminari internacional de tàctica i tècnica esportiva, a Banyoles

Aquest dilluns l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer; el vicerector de Relacions institucionals, societat i cultura de la Universitat de Girona (UdG), Joquim Maria Puigvert; el regidor d’Esports, Jordi Congost; i el director de la Càtedra d’Esport i Educació Física de la UdG, Víctor López, han presentat la tercera edició del Seminari internacional de tàctica i tècnica esportiva titulada “L’aprenentatge de l’acció tàctica” organitzat per la Càtedra d’Esport i Educació Física de la Universitat de Girona. Banyoles serà l’escenari, una vegada més, d’una activitat de ressò internacional en el món de l’esport. El Seminari se celebrarà aquest divendres 19 d’abril i dissabte 20 d’abril a l’Auditori de l’Ateneu i la sala d’actes del Club Natació Banyoles.

La voluntat del Seminari és aconseguir una alta qualitat a nivell internacional i ser un referent a Catalunya i a l’Estat espanyol. Un dels objectius és connectar els entrenadors amb el investigadors. I, també, s’intentaran resoldre incògnites com ara si el talent dels esportistes d’elit s’aprèn o no? De tots els ponents que participaran al seminari en destaquen noms importants de la formació esportiva mundial com ara Luís Miguel Ruiz Pérez o Daniel Bouthier. Ruiz és catedràtic de la Universitat Politècnica de Madrid, té 11 llibres publicats i és el referent sobre l’aprenentatge motor. Bouthier és catedràtic de la Universitat de Bordeus (França) i reconegut mundialment en esports col•lectius.

També seran a Banyoles, Alex T. Latinjak, professor de l’EUSES de la Universitat de Girona; Josep Segura, exentrenador d’Olympiacos CF i exdirector del futbol base del Liverpool; o Manuel Montoya, segon entrenador de la selecció espanyola d’handbol.

L’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha manifestat que “fem aquestes jornades cada dos anys però amb molta qualitat”. Segons Noguer, “la Càtedra ens dóna un fet diferencial a Banyoles, una ciutat que tenim moltes proves esportives que cal complementar amb una bona formació esportiva”. Tal i com ha explicat el vicerector de Relacions institucionals, societat i cultura de la UdG, Joquim Maria Puigvert, “continua l’aliança de la UdG amb Banyoles per fomentar la formació esportiva”. El director de la Càtedra d’Esport i Educació Física de la UdG, Víctor López, ha destacat la qualitat intel•lectual del Seminari.

A dia d’avui ja hi ha més de 50 inscrits, la majoria catalans però també d’Astúries i Algèria. Les inscripcions es tancaran aquest dimarts 16 d’abril i per inscriure’s s’ha d’accedir al web www.udg.edu/ceef. El principal públic destinatari són estudiants predoctorals i postdoctorals, i investigadors interessats en aquest camp.

Però les activitats de la Càtedra d’Esport i Educació Física de la Universitat de Girona continuaran després d’aquest seminari internacional. Concretament, s’ha programat el Curs d’estiu sobre les activitats físiques al medi natural a l’educació primària i secundària, entre d’altres propostes.

Programació