Llagostera. Inauguració del Parc de Salut de Llagostera

L'Ajuntament de Llagostera i Dipsalut, l’Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona,  inauguraran el proper divendres 27 d’abril el parc urbà de salut al municipi de Llagostera.

Aquesta setmana han finalitzat els treballs d’instal·lació de 8 aparells a l’aire lliure situats a l’Avinguda de l‘Esport.

L’actuació s’emmarca dins del conveni signat entre ambdues administracions que contempla la cessió gratuïta de l’equipament per part de Dipsalut. L’ajuntament es farà càrrec del manteniment i dinamització del parc amb una aportació anual de 600 euros.

Amb la instal·lació d’aquest equipament es pretén promoure l’activitat i l’exercici físic de la població.

Sobre els Parcs de Salut i itineraris saludables

Els Parcs Urbans de Salut són conjunts d’aparells que conformen un circuit dissenyats per realitzar exercici físic moderat. Estan instal·lats a l’aire lliure i a l’espai públic, en aquells punts del municipi on hi ha una important afluència de persones i recursos socials i esportius pròxims.

Han estat dissenyats per una comissió multidisciplinària d’experts per tal de garantir-ne la seguretat, l’accessibilitat i la idoneïtat dels aparells i dels exercicis que s’hi realitzen així com un treball homogeni de tot el cos.  El resultat d'aquest treball de disseny es troba reflectit a la “Guia d’Itineraris Saludables i Parcs Urbans de Salut”

Els Parcs Urbans de Salut tenen com a objectiu la salut i no el rendiment esportiu. Els aparells que formen aquests parcs estan enfocats a realitzar un treball de prevenció, millora i/o manteniment dels moviments necessaris per a les activitats de la vida diària per així millorar la qualitat de vida de les persones.