Cassà de la Selva. Els cassanencs decideixen entre les dotze propostes finalistes dels pressupostos participatius

Els ciutadans han de dipositar les butlletes de votació final distribuides a totes les llars a les urnes del Centre Cultural Sala Galà, la Piscina Municipal o l'Ajuntament de Cassà.
Les propostes sotmeses a votació vàren ser prioritzades a un taller celebrat el mes d'octubre.
Els pressupostos participatius de Cassà de la Selva arriben a la darrera fase amb la votació final de la destinació de 35.000 euros. A través de la butlleta de votació final distribuida a totes les llars del municipi, els ciutadans poden elegir fins al dijous 1 de desembre un màxim de 4 propostes d'entre les 12 que hi ha explicades i amb el respectiu cost. Els participants poden dipositar la butlleta de votació final a les urnes del Centre Cultural Sala Galà, la Piscina Municipal o l'Ajuntament de Cassà.
Les propostes a escollir són la instal·lació d'una protecció solar a la part central de la plaça de la Coma; fer una placeta a l'espai de ca la Marcel·la; remodelar el parc del Carrilet; habilitar un espai per cuinar a l'Espai Jove l'Escorxador; millorar la zona verda de davant del cementiri; restaurar i arranjar la tomba del soldat desconegut; embellir el pati de Can Trinxeria; disposar d'un petit magatzem a la zona del Pavelló Polivalent; plantar arbres autòctons a cada costat del tram del passeig del Ferrocarril i convertir-lo en un tram agradable per passejar; millorar els patis escolars; instal·lar aires condicionats a la Llar d'Infants Taps; o fer una escultura als músics de Cassà. La proposta més votada serà la que s'executarà, i després la resta de propostes més votades, sempre que la suma total no excedeixi els 35.000 euros.
Les 12 propostes finalistes incloses a la butlleta de votació final surten d'un procés previ on els ciutadans van poder fer les seves proposicions mitjançant el lloc web de l'Ajuntament i una butlleta repartida a tots els domicilis. En total es van rebre 135 propostes diferents de les quals 45 es van descartar per motius tècnics i/o legals, 50 es van acceptar directament perquè la seva execució estava programada per part del consistori i, d'entre les 39 restants, els ciutadans en van prioritzar 12 per tal que passessin a la votació final. Les fases d'aquest procés s'han explicat al web dels pressupostos participatius consultable a www.cassa.cat/pressupostosparticipatius.
El resultat del procés participatiu es donarà a conèixer el mes de desembre a través dels mitjans habituals del consistori cassanenc.

1479146401Un moment del taller participatiu celebrat el mes d'octubre 2.jpg
1479146402Un moment del taller participatiu celebrat el mes d'octubre.jpg