Tossa de Mar. Tossa estudia instal•lar càmeres de videovigilància a edificis municipals per evitar més robatoris de cable de coure

L’Ajuntament de Tossa estudia instal•lar càmeres de videovigilància a alguns edificis municipals per evitar més robatoris de cable de coure. De moment, el consistori ha aprovat iniciar els tràmits, tant pressupostaris com legals, per a la instal•lació de càmeres als edificis més afectats: escola, deixalleria, zona esportiva... amb la finalitat de prevenir i identificar possibles autors de robatoris o d’actes vandàlics.

L’equip de govern de TU i PSC ha prés aquesta decisió després que, fa uns dies i en cap de setmana, uns lladres robessin uns 15 metres de canonada de coure de la instal•lació del gas de l’escola de Tossa. Els avisos veïnals de mala olor a la zona –Av. Catalunya- van provocar que la Policia Local detectés que s’havien arrencat uns 15 metres de tub des del contador fins a les calderes de l’escola. Ràpidament, es va avisar tant a Bombers com als serveis d’emergències de la companyia del gas, que van procedir a tancar l’aixeta per segellar la sortida de gas. Els serveis municipals van estar treballant a contrarellotge per instal•lar una nova canonada de coure –que és el material homologat i reglamentari- per tal que els alumnes tinguessin calefacció i no se’ls hagués de reubicar.