Platja d'Aro. La regidoria de joventut programa el curs 'eines per trobar feina' per a noies i nois de 16 a 30 anys per millorar les seves capacitats

La regidoria de joventut de l’Ajuntament de Castell–Platja d’Aro organitza el curs gratuït Eines per torbar feina, per a noies i nois de 16 a 30 anys, i que esdevé la continuació i l’ampliació del curs d’alfabetització digital juvenil impartit recentment. Orientat a la recerca de feina, l’objectiu és dotar als joves de les eines bàsiques pel procés de recerca, així com de les pròpies habilitats socials i personals per tenir èxit en la inserció laboral. La formació serà del 3 al 24 de maig, i s’impartirà en dos grups; un de nivell bàsic (dilluns i divendres de 9 a 11 h) i un altre de nivell avançat (dimecres de 9 a 11 h i divendres d’11.30 a 13.30 h). Les inscripcions són del 2 al 26 d’abril al Punt d’Informació Juvenil de Platja d’Aro (Palau d’Esports i Congressos), de dilluns a divendres de 17 a 20 h i dimarts i dijous de 10 a 13 h(Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. · T 972 825 462).

Les sessions s’han programat en base als objectius de treballar la motivació dels joves com a pas previ a les actuacions dirigides a la formació i inserció laboral, fomentar el contracte entre els joves per tal d’establir les xarxes socials necessàries per millorar la integració social, potenciar l’alfabetització digital, donar a conèixer les característiques més importants del mercat de treball a partir de dinàmiques de grup, desenvolupar les competències bàsiques en intel·ligència emocional, i treballar l’autoestima, habilitats personals i de comunicació.

El programa s’adreça a joves de 16 a 30 anys amb pocs o nuls coneixements dels mitjans informàtics, i per tant de la recerca de feina per internet. Es prioritza a les persones amb una situació de baix nivell formatiu ja que se’ls hi fa més complex el procés de recerca de feina, i als joves nouvinguts, facilitant-ne també l’acollida, així com les persones que presenten certes dificultats de comprensió del català.

El programa del curs es composa de dues parts, una primera per treballar les eines bàsiques per a la cerca de feina; com realitzar un currículum vitae i una carta de presentació, aprendre a obrir un compte de correu electrònic, conèixer els recursos per a la recer de feina a internet, donar-se d’alta, cercar feina i fer el seguiment a portals públics i privats, i el coneixement sobre empreses de treball temporal i de selecció de personal. La segona per treballar les eines personals per encara el procés d’inserció laboral; amb sessions de treball en grup per millorar l’autoconeixement, i sessions de treball d’habilitats socials i personals per tal de desenvolupar les competències en intel·ligència emocional.