Solsona. Iniciativa conjunta en matèria de prospecció empresarial al Solsonès

Diverses entitats treballen coordinadament per donar servei al teixit empresarial i a les persones en situació d’atur que hi ha a la comarca.

Amb l’objectiu d’augmentar la creació de nous llocs de treball a les empreses del territori, l’Ajuntament de Solsona, el Consell Comarcal del Solsonès, la Fundació CEDRICAT i MOA, han unit esforços per a fer prospecció empresarial.

L’Ajuntament de Solsona farà aquesta recerca per mitjà del Dispositiu d’Inserció Sociolaboral (DISL), creat amb el doble objectiu de fomentar l’ocupació i desenvolupar el talent al territori. Així, les dues persones contractades pel consistori a mitja jornada fins a final d’any realitzaran aquesta doble funció en la vessant referent a la prospecció empresarial: per un costat detectaran  possibles vacants laborals a les empreses i, per un altre costat, oferiran assessorament en la millora del negoci d’aquestes empreses mitjançant el model canvas (model que ajuda a visualitzar les diferents formes d’alinear i combinar les activitats empresarials amb l’objectiu de generar el màxim valor per a l’empresa i el client) i així ajudar a que l’empresari descobreixi i valori noves possibilitats d’innovació. Tal i com ja va explicar el regidor de Promoció Econòmica, Lluís X. González, “el que es pretén amb aquest assessorament és detectar les necessitats reals i potencials d’ocupació”.

Aquest Dispositiu ha estat possible gràcies a una subvenció del Servei d’Ocupació de Catalunya en el marc del projecte “Treball als barris”, cofinançat també pel Fons Social Europeu.

El Consell Comarcal del Solsonès, a través de l’acció “Cap demanda, sense una oferta”, realitza prospecció de les necessitats de les empreses del territori, en el marc del projecte La Drecera, finançat pel Servei d’Ocupació de Catalunya, mitjançant l’ajut atorgat en la convocatòria de Projectes Innovadors i Experimentals.

En el mateix sentit, des de la Fundació  CEDRICAT,  s’està realitzant la Prospecció de les necessitats de les empreses del Solsonès, en el marc del Programa d’Orientació i Acompanyament a la Inserció Laboral al Solsonès. La prospecció empresarial, dins d’aquest programa, finançat per Servei d’Ocupació de Catalunya, té també un doble objectiu d’una banda, detectar possibles ofertes de treball i posar-les a disposició de persones demandants de treball; de l’altra,  detectar l’interès de les empreses en acollir persones per a realitzar pràctiques no laborals.

En quant a l’empresa MOA BPI Group , consultoria de RRHH contractada per Tradema pretén acompanyar a les persones afectades pel tancament de l’empresa, en el procés de trobar un nou lloc de treball, mitjançant assessorament en tècniques de recerca de feina i accés a les ofertes de feina detectades pel seu departament de Prospecció i intermediació laboral.

A més, tot aquest projecte coordinat entre les diferents entitats compta amb la col·laboració d’Empresaris per al Solsonès.

La col·laboració entre totes les entitats que treballen al territori fent prospecció empresarial es concreta en posar en comú tota la informació per tal de gestionar una única borsa de treball que sigui efectiva al territori i que vinculi les ofertes de treball amb les persones que busquen feina.